MMS inställningar

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Zora, 24 mar 2011.

  1. Zora

    Zora Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter och försöker lura ut vart man lägger in inställningar för MMS, men hittar inte... Är min första androidlur och jag är inte så hemma på det här. kan någon hjälpa?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Enklast är väl att gå in på sin operatörs hemsida och skicka
    inställningarna därifrån.

    Om inte det är intressant går du in så här :

    Inställningar-Trådlöst och nätverk-Mobila nätverk-Åtkomstpunktnamn/ APN settings. Väl där klickar du på menyknappen så kan du skapa en ny apn inställning via swedroids wiki som du hittar här
     
  3. Zora

    Zora Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, då ska jag testa det! På telias hemsida står det att det inte går att skicka inställningarna till telefonen om man har android,, utan att man måste lägga in det själv...
     
  4. Zora

    Zora Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får inte till det ändå... Går ju bara att välja ett alternativ i menyn apn.. det som är valt är Telia S (online.telia.se) och det antar jag är datatrafiken (som fungerar bra) och om jag slår på datatrafiken så mottas mms som dom ska... men ska man inte kunna skicka och ta emot mms utan att köra datatrafik? Det gick ju med gamla luren? Fattar inte hur jag ska göra?
     
  5. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vad jag vet går det inte att stänga av datatrafiken och behålla MMS på. Anledningen är nog för att den då stänger av all datatrafik och MMS är en typ av datatrafik. Telefonen, eller snarare Android OSet som ligger i telefonen bör vara programmerat för att behålla MMS på när man stänger av data. Det fungerar att stänga av data och behålla MMS funktionen på X10 Mini.