MMS problem handcent

Diskussion i 'Frågor och support' startad av hedztrem, 21 jan 2011.

  1. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Såg redan några trådar om detta problem men gäller andra mobiler och är upp mot året gammla. Varför har handcent så jäkla problem med MMS?

    Jag kontakta först telia och fick apn uppgifter för internet/mms, la in dom utan att det funkade... då hänvisade dom till HTC. Fick nya uppgifter av dom och då kunde jag ta emot MMS men inte skicka.

    Prövade då skicka från stock meddelande appen och då funkar det. lite störande när handcent är såpass mycket bättre. Någon som har en lösning?
     
  2. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har också haft stora problem med MMS. Jag har precis som du Telia men jag tror inte problemet ligger där utan att det beror på handcent.
    Jag har slumpmässigt kunnat skicka och ta emot MMS. Ena stunden kan jag både skicka och ta emot, nästa gång åker inte meddelandet iväg, många gånger har jag fått ett sms från telia om att kolla på MMSet på deras websida ;).
    Jag kollade lite på handcents forum för att försöka hitta en lösning. Fanns några tips där men inga som jag tyckte fungerade. Verkade då iaf som att många hade problem men att utvecklaren inte försökte fixa det.

    Jag tror att problemet har försvunnit nu när jag bytt från handcent till GO SMS. Jag bytte strax efter nyår, då skickades ett MMS från mig som jag försökt skicka innan jul samt att jag fick ett MMS som även det skickades innan jul.
    Efter bytet till GO har jag inte haft några som helst problem, varken att skicka eller ta emot.

    Så mitt förslag är att prova en annan sms app :).
     
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jaa asså först hade jag fel inställningar och sen märkte jag ju att det är handcent som är problemet.. jag är så förtjust i det så vill typ inte byta :S hade hoppas på en lösning. Såg att senaste uppdateringen på handcent stod det "better MMS support" men funka ändå inte

    edit: nu funkar det inte ens med vanliga, blir fan tokig.
     
    Last edited: 21 jan 2011
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Vet att många frukt ägare har problem att skicka mms med Telia.Telia hade som svar att det stoppar på online.se Vet att Telia håller på och ser över en lösning.Det kanske är det som är problemet och inte Handcent
     
  5. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Aha okej.. men nu funkar det till och med i handcent, jag måste ha igång 2g/3g,wifi? samt aktiverat automatisk synkronisering. Har inte haft ett enda problem att skicka sedan det. Kanske temporärt men just nu är jag då nöjd:)