Mms problem Telenor Dual sim

Diskussion i 'Allmänt' startad av zezzy, 19 maj 2013.

  1. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hej, sambon har skaffat sig en cat b15 lur med dual sim. Men hur fan jag än gör funkar det inte att ta emot o skicka mms. Får igång internet men inte mms... Varje gång den försöker hämta ett mms stänger den ner 3gn. Har testat flera olika inställningar men utan nåt lyckat resultat... Nån som har några tips?
     
  2. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag tror att man endast kan ha data via ett sim kort, exempel nedan.

    Kort 1. Används för samtal.

    Kort 2. Används för internet.

    Om hon ska få ett mms på kort 1 aktiveras då datan där och stänger ner datan från det andra kortet.
     
  3. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jo, så är det ju såklart. Det har jag allt koll på men får inte mms att funka på något av korten...
     
  4. rostocop

    rostocop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...löst sig ?

    Tjena !

    Jag har precis samma problem som din sambo (kan surfa, men inte ta emot / skicka MMS) och Telenor verkar inte kunna hjälpa mig.

    Finns det ingenstans i telefonen där man manuellt kan knacka in inställningarna för MMS? Det brukar det ju alltid göra, men på denna går det fan inte.

    Innan mitt Telenorkort aktiverades hade jag också ett halebopkort i och till det kom det så fort jag satte i det inställningar för MMS och surf. Vet också att med Halebp så gick det att begära inställningar till sin telefon genom att skicka ett sms till 4433 eller så. Telenor har ingen sådan tjänst, eller ?
     
  5. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    prova att byta port på mms: på halebop brukar jag få byta till 8080 från 9201.
    vet inte vilka portar telenor använder. men jag misstänker det är där felet ligger.