Tips: MMS, Surf och hotspot

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av migbg, 19 jun 2013.

1. migbg

migbg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter timmar på Google, en timme i Telias butik och ett envishet utan dess like har jag nu på egen hand löst problemen med MMS, och hotspotsurf.

Jag köpe min One på netonnet, vilket innebär att den innehöll noll vad det kommer till surf och mms-inställningar. När man följer guiderna på i mitt fall Telias hemsida så tyckte man ju att allt borde fungera, men ICKE!

Jag började med att lägga till Surf APN och sedan MMS Apn, men kunde inte skicka några MMS. Teliakillen klia sig i skallen bra länge och sa att det var fel på luren och att den borde lämnas tillbaka.

Jag fortsatte att pilla lite själv med den och fick det att fungera till slut.

Från början hade jag två APN:er i min lista.
    1. Surf
    2. MMS.
    Men MMS fungerade inte. Då tog jag bort surf, och då fungerade det att skicka MMS. Märkligt nog, men eftersom det inte gick att surfa, så fick jag lägga till Surfen så att den hamnade på plats två, och allt fungerade som vanligt.

Nu idag skulle jag arbeta från annan ort och skulle använda Hotspot, gissa vad. Den fungerade inte. Efter 5 timmars slit tog jag bort alla APN:er och la till dem igen, denna gång med Surfen först, och MMS 2:a. Tro det eller ej så fungerar allt som det skall.
    Verkar vara känsligt med vad som ligger först i listan. Så har ni samma problem som jag har haft, så var detta lösningen för mig.

Lite tråkigt att sitta att lägga till, ta bort, lägga till ta bort men så länge det funkar så klagar jag inte. I övrigt är det en helt underbar lur!

2. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Eh, är det fortfarande en sak att lägga till och ändra inställningar för MMS och surf själv? Tror inte jag gjort det sedan min SE W810i själv. Det enda jag gjorde med min, även den olåsta, One var att sätta i simkortet och starta mobilen, inställningar och liknande fixade sig själva. Detsamma har gällt för iPhone 3G, Galaxy S, iPhone 4, m.fl..

Edit; Kanske borde ge något tips också. Med tanke på att du just köpt mobilen och antagligen inte har så mycket data på den så skulle jag föreslå att återställa standardinställningarna och sedan köra igång den igen och se om den möjligtvis bara fixar det själv.

Edit 2; Självklart läste jag inte klart och missade att det inte var något problem...

Last edited: 21 jun 2013