Fråga: Mms + Tele2

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Gojz, 4 feb 2013.

  1. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Handcent

    Har haft problem senaste halvåret med mms men avinstallerade Handcent nu ikväll och sen dess verkar det funka. Men ni som har problem kanske inte ens har ngn smsapp. Men ett nytt SIM på väg från Tele2. 49 spänn kostade det.
     
  2. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    För mig funkar det varken i Handcent eller stock, har testat alla inställningar jag hittat. Blir till att ringa tele2 imorgon och be dem skicka ett nytt simkort, har man haft tele2 i flera år så får de allt ta att bjuda på det gratis

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  3. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Man ska inte ropa hej..

    Nu har det slutat funka igen. Så skumt. Jaja. Får iallafall hem ett nytt SIM.. Funkar inte det blir det nog att byta operatör...
     
  4. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har nu fått hem mitt nya simkort. Rullade in lite mms. Så det verkade bero på just simkortet.
     
  5. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Pratade med tele2 och de upptäckte då att de var något fel med mina inställningar hos dem, så de "startade om mitt abonnemang". Hjälpte tyvärr inte så nu är ett nytt simkort påväg

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  6. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    De försökte med det hos mig oxå.
     
  7. Big-red

    Big-red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde nytt sim förra veckan efter att ha läst här så borde komma hem idag eller imorgon. Ska bli mycket spännande och se om detta faktiskt hjälper men det vore underbart.
    Dom krävde ingen betalning vilket dom inte ska ha heller om deras simkort inte fungerar som dom ska.
     
  8. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Fick mitt nya sim igår men det hjälpte inte. Men efter att jag stängt av "hämta automatiskt" under mms-inställningar i både stock OCH Handcent så funkar det nu att både skicka och ta emot utan problem i stock-appen (i Handcent krånglar det fortfarande)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  9. Big-red

    Big-red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tele2 hade lyckats skicka till min gamla adress fastän han skrev ner min nya så fick hämta ett nytt sim i butik i stället och kan säga att det är oklart om det fungerar bättre.
    Hittils har alla mms gått iväg oavsett om jag kör wifi eller ej men dock bara med stock. I Sliding messaging så fungerar det inte alls och har bara fungerat nån gång då och då.
    Men får hoppas att detta håller i sig.