Mms utomlands

Diskussion i 'Frågor och support' startad av joejjeman, 7 jun 2018.

  1. joejjeman

    joejjeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    Har Telia som operatör med 20gb komplett.. Men lyckas inte ta emot mms utomlands.. Trots roaming o mms inställningarna är de Rätt.. Funkar dock ibland i Sverige..

    Kör med en custom rom leedroid på en HTC U11.. Vad tror ni det beror på?

    Custom rommen eller Telia eller för jag e utomlands?

    Känns dumt o ringa Telia o gapa om de beror på custom rom, men har inte läst nån annan med den rommen som klagat över detta
     
  2. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 036
    Mottagna gillanden:
    869
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Dubbelkolla APNinställningar om något inte stämmer.
    Namn: Telia MMS
    APN: mms.telia.se
    Användarnamn: mms
    Lösenord: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: 8080 (Fungerar även med 80)
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp/Autentiseringstyp: PAP
    APN-typ: mms

    Enklast att ta bort mmsprofilen och börja om ifall det inte lirar, starta sedan om telefonen.
    Hade själv strul med mms när jag hade aktiverat RCS-funktionen. Det funkade helt enkelt inte förrän jag avaktiverade RCS och använde telefonens original meddelande app, men troligtvis saknade jag RCS-funktionen på mitt abonnemang. Tänkbart scenario är att du har RCS aktiverat och nätet inte stödjer det i landet. Eller att något är vajsing på mmsprofilen på abonnemanget, kundtjänst kan ta bort och lägga till tjänsten i så fall. Testa mms på en annan telefon för att säkerställa att det inte är abonnemanget som är problemet.