Mobil med prioritet på högtalare, mick

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ninjaa, 21 feb 2019.

  1. ninjaa

    ninjaa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    God morgon

    Jag letar efter en mobil som har en bra högtalare, då jag pratar en del med mobilen på lite distans. Mikrofonen är också viktig på att kunna ta upp ljud på ca 1 meters avstånd.

    Jag har idag en Nokia 8 och högtalaren där är under all kritik. Den är skränig så fort man höjer volymen lite, antagligen distortion.

    Jag tar helst emot personliga åsikter, men även recensioner från pålitliga sidor är välkomna.

    Sen är det plus med något sådär regelbundna uppdateringar (ingen LG tex), och kamera som i alla fall kan fungera med gcam mod om inte originalmjukvara är bra.

    Någon som sitter på bra tips? :)
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Xiaomi har bra högtalare i deras midrangelurar. Kolla t.ex. Mi A2. Upplever t.ex. att Redmi 5 Plus hade en markant bättre högtalare än Mi 8. Kika på GSM-arenas tester:
    "The Mi A2 has a single down-firing speaker located behind the right grille on the bottom - there's no stereo action here. Lone it might be, but mighty loud it also is - the A2 scores an 'Excellent' rating, with some of the highest readings we've seen in the voice part of our three-pronged test. It's not very boomy in the low register, but it can fill a small room with sound if need be."
    Xiaomi Mi A2 review



    Vilken som har bäst mikrofon är dock svårare att veta.
     
    Last edited: 1 mar 2019