mobil startar inte efter root.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Wokadalg, 5 aug 2012.

  1. Wokadalg

    Wokadalg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej! jag har verkligen gått på djupt vatten, trodde detta skulle vara en enkel och simpel sak, men ack så fel jag hade. Rootade min telefon via en länk på xda, med användning av advanced ace hack kit,processen där gick väl bra, sen började rom manager och strula, och sa hela tiden att min telefon inte va rootad, och självklart så började man pilla med allt då bara för det..tror jag råkade gå in och rensa sd kort bla, sen gjorde jag om hela root grejjen igen, och nu startar den inte, kommer bara till htc loggan, kör jag den volymknappen ner med power och kommer in på den hacksaken där med usb sladden i så ber den att få installera android 1.0 drivrutiner och qualcomm CDMA Technologies MSM, nu undrar jag om ja pajjat telefonen helt, e de bara o slänga?
     
    Last edited: 5 aug 2012
  2. Nej, du har inte pajjat mobilen helt.
    Hade du gjort det skulle du inte ens komma in i fastboot/recovery.
    Bara försöka vidare och komma ihåg att ge den lite extra tid med att starta.
    En factory reset kan fungera också.
     
  3. Wokadalg

    Wokadalg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    har testat factory reset i fastboot/recovery utan resultat, startar jag den så e de som sagt bara htc loggan som visas, har låtit den ligga i en timme utan resultat. har läst runt lite på diverse forum, vet ej riktigt om de jag hittade va lösningen på mitt problem men, läste nått om att man kan installera clockworkmod recovory och fastboot? på datorn, och sedan via CDM skriva in nått där, medans man har usb kablen i telefonen och fastboot igång i fastboot/recovery läget, och på så vis komma in på clockworkmod och installera en custom rom, men jag blir helt snurrig i bollen, skulle behöva expert hjälp och förklaring till detta, om jag skulle lämna in telefonen på lagning, e de något dom kan fixa då eller?
     
  4. Wokadalg

    Wokadalg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    SOLVED
     
  5. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    .. och för att hjälpa andra i motsv sits, vad var fel och vad gjordes för att lösa?
     
  6. DELTAA

    DELTAA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle vara jätte bussigt om du skrev vad du gjorde.. Då jag själv har klantat mig och sitter i samma sits, med enbart HTC logga och vit skärm, jag kommer åt HBOOT och kan köra recovery (clockworkmod) med tog aldrig någon backup och luren blev aldrig rootad, körde med Advanced Ace Hack Kit..
     
  7. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  8. DELTAA

    DELTAA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TACK:D:D Länken hjälpte delvis och sen fick ja pyssla lite, ska förklara vad ja gjorde.

    Jag använde:
    "RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_225512_signed.exe" och körde först igång .exe filen när ja stog i "hboot" men då klagade den på batteriet att de inte hade 30% trots full laddning.
    Körde .exe filen igen med luren i "fastboot /USB" och då gick allt bättre men fick "FEL 155 okänt typ"
    googlade lite och man måste låsa boot loadern igen.. För jag låste upp min via htcdev och då får man den upplåst men inte S-OFF, så min var *unlockad* men S-ON. trodde de skulle räcka men tydlinge inte, så jag körde:

    Procedure:
    1. Enter FASTBOOT, and then connect to your computer (FASTBOOT USB will be shown)
    2. Open command prompt in your computer
    3. Relock your device by typing "fastboot oem lock" (you should know what is this if you HTC-unlock your phone before), the device will reboot.
    4. Enter FASTBOOT again (you will see *** RELOCKED ***)
    5. Apply the RUU
    6. You device will be stocked

    Note: The device must be relocked in order to apply the RUU."

    Sen körde jag exe filen igen och allt gick igenom och luren fungerar igen :)