Problem: Mobilen död (?)

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Fishk, 12 dec 2011.

  1. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Hejsan!

    Verkar som att min mobil har sett sin sista dag.
    Har märkt på senaste tid att det inte ens räckt med en hel natt för mobilen att försöka laddas fullt. Tog hur lång tid som helst. Även när man kopplade in laddaren började den inte ladda förns efter 10 sekunder.

    Nu häromkvällen satt jag och pillade på mobilen och märkte inte att mitt batteri vart lågt så den dog.

    När jag försöker starta den nu så blinkar lampan rött ( Såklart eftersom batteriet är tomt ) men när jag kopplar in laddaren så blinkar bara lampan rött och efter kanske 20 minuter lyser dioden grönt och mobilen startar upp. Den är igång cirka 10 sekunder för att sedan dö och hela skiten börjar om ( röd lampa i 20min sedan grön , starta i 10 sekunder och dö ) Precis som att den inte fått tillräckligt med ström för att kunna starta upp.

    Det enda jag kan komma på är att stoppa in ett full laddat batteri och köra på. Tyvär har jag inget.

    Känns inte som att det är fel på batteriet utan själva mobilen då det tog 10-15 sekunder innan mobilen började ladda när den väl gick å ladda.

    Är mobilen körd så att jag äntligen kan tvinga min fader att öppna plånboken för en Nozomi när den väl kommer ut? :teeth:

    Får köra en hederlig 33 10 däremellan isåfall.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Fishk gillar detta.
  3. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Ja det var det första som slog mig med.
    Men började undra då det tar cirka 10-15 sekunder innan mobilen börjar ladda när man kopplar in laddaren. Men kanske är att batteriet är slitet
     
  4. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    När mitt batteri är helt dränerat så tar det en stund innan det har tagit emot tillräckligt med laddning för att indikera detta. Köpte ett batteri (ej original) på Kjell & Co. i somras som har fungerat utmärkt. Håller bra och konstigt nog knarrar telefonen mindre med det batteriet. :)
     
  5. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har ett extra batteri med laddare. Betalade typ 120kr för batteri och laddare. Dealextreme.com kolla deras utbud. Har mycket till x10.

    Sent with DHL logistics