Mobilen har fastnat i usb-läget.

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Dahlis, 20 jan 2018.

  1. Dahlis

    Dahlis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej.
    Skulle söka efter några raderade bilder på min s7 edge och då jag inte lyckades med diverse appar så tänkte jag göra en lite djupare sökning genom datorn ist. Hittade ett program man kunde prova gratis som heter Dr Fone så laddade ner detta. När man startar programet så går mobilen ner i, ja jag vet inte vad det heter men innan man påbörjade allt skulle man aktivera USB-felsökning (det man får fram genom att tappa med fingret 7 ggr under "Om enheten" ) så kallar det USB -läget och man fick absolut inte koppla från mobilen innan allt var färdigt utan när programet sökt klart så skulle man trycka på "recovery-knappen" och bilderna skulle återställas i mobilen och mobilen skulle gå tillbaks till vanliga läget igen.
    Men det stod inget om vad man skulle göra om inga bilder hittades, vilket var fallet med min mobil. Så när sökningen var klar och inget hittades så hände inget. Jag såg recovery-knappen men kunde inte trycka på den då det inte fanns nått att återställa. Jag letade överallt under alla möjliga menyer men det fanns ingen "avsluta-knapp" som gjorde att mobilen gick tillbaks till vanliga läget, så det fanns alltså inget mer att göra än att koppla ur mobilen från datorn med resultatet att den nu fastnat i det läget.
    Provat med "power-vol ner" power-vol ner-home" power-vol upp-home" power-både vol ner och upp" men inget hjälper. Det ända som händer är att den antingen kommer till "Downloading- do not turn off target" eller startas om och fastnar vid Samsung-loggan som svagt pulserar.
    Finns det nått att göra själv eller är det bara att skicka in den?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. Dahlis

    Dahlis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1



    Tack så mycket för ditt svar men alla tips går ut på att man ska börja med att stänga av mobilen och det går inte med min, hur jag än gör så startar den om sig själv och kommer bara till Samsung-loggan. Så jag måste vänta tills batteriet laddat ur och testa (laddade det fullt i morse)
    Värdelöst att man inte kan ta ur batteriet längre. Varför har dom gjort så egentligen? Har det med vattentätningen att göra kanske?
    Jaja, återkommer när batteriet dött och jag kan testa dina tips.
     
    bernard gillar detta.
  4. Dahlis

    Dahlis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Så där, då har jag lyckats få igång den, tack vare dig bernard....Tack så jättemycket.
    Det enda som gick att göra var sista punkten i troubleshooting-länken du gav mig, master-reset. Hade som tur var inget viktigt på själva mobilen så det gjorde inget.

    En liten grej bara, det dyker hela tiden upp ett säkerhetsmeddelande från SecurityLogAgent om att "Ej auktoriserade åtgärder har upptäckts. Starta om enheten för att ångra alla ej auktoriserad ändringar".
    Men det hjälper inte att starta om den, det kommer tillbaks ändå. Vad kan det vara för nått?
    Som jag nämnde tidigare så gjorde jag ju så att Utvecklaralternativ kom fram för att kunna välja USB-felsökning, recoveryprogrammet krävde det, men det har jag inaktiverat nu. Kan det ha nått med det att göra tro?