Mobilen säger att den är fuktskadad, deaktivera?

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Skogstobbe, 11 aug 2020.

  1. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Märks att mobilen nu passerat 24 månader rätt precis, har inte vart i närheten av vatten eller så med mobilen men får notis om att fukt har identifieras, så jag kan inte ladda mobilen med kabel utan måste alltid ladda den trådlöst.
    Har testat startat om den, haft den avstängd , lagt den vid är hårfön men utan resultat.
    Något man kan göra åt det så man kan börja använda den normalt igen ? är väldigt skeptiskt till att den ska ha fått vatten i sig tror mest systemet spökar
     
  2. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Finns ju nån diagnosfunktion i Samsung members har jag för mig. Har du testat det?
     
    Skogstobbe gillar detta.
  3. gea

    gea Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma fel på min och då var det massa ludd och annat skit i usb kontakten. Jag tog en vässad tandpetare och rengjorde försiktigt kontakten. Använd inte något metallföremål.
     
    Skogstobbe gillar detta.
  4. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Inget jag visste om, men testade nu och den hittade inga fel , lite många appar i bakgrunden men de rensades upp automatiskt
     
  5. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Har också fått upp den varningen ett par gånger. Brukar försvinna efter nån timme.
     
  6. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Prova att stänga av telefonen och sätt på igen, precis när Galaxy S9 texten kommer upp så sätter du i laddaren och låter den sitta i till telefonen startat upp. Funkade när jag hade S9.

    Du kan också prova.

    To clear the warning
    Go to settings

    Go to apps

    Click the three dots in the top right

    Click show system apps

    Scroll down to USB settings app

    Once open click on storage

    Click both clear storage, and clear cache

    Restart your phone

    Moisture warning should be gone.
     
    Skogstobbe gillar detta.
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    @Skogstobbe@Skogstobbe, har du testat med olika laddare? Jag har bara fått varningen en enda gång (i en bus med USB-port) så det var laddkontakten som orsakade felmeddelandet.
     
    Skogstobbe gillar detta.
  8. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack snälla för svaren och tipsen jag fått, har nu testat samtliga och inget av de funkar . Men allt ont för något gott med sig , la en beställning på en s20 :P
     
    pjm1891 och mickes gillar detta.