"Mobilfinger" Värk i fingrarna, lösning..?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galaxy44, 19 aug 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Haha dagens ilandsproblem... försök kanske att göra något utan telefonen för en stund...

2. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

NI förstår ju inte..... det räcker med 1 minut inte flera timmar :P

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag upplever att om man är ute mycket i Sandlådan och gör bilbanor och kör med bilar, bygger garage osv. Lider man inte av detta xD

Sent from my Nexus S using Tapatalk

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    215

MINA ENHETER

Då händerna gör helt olika arbeten (hålla respektive peka) och du drabbas av besvären redan efter någon minut tror jag tyvärr inte att smärtorna beror på belastning.

Det som du beskriver låter mera som de diffusa symptom som brukar beskrivas av dem som har "el-allergi".

För att bli av med belastningsrelaterade problem brukar det hjälpa att byta arbetsställning, i ditt fall t ex genom att hålla telefonen i andra handen eller genom att peka med ett annat finger.

Elallergi är nog lite knepigare, jag vet inte om finns någon som vet säkert vad det beror på. Om du vill försöka förändra din "magnetfältsbelastning" skulle jag prova att ändra de frekvenser som sänds ut av telefonen, t ex genom att slå av bluetooth, wifi och/eller 3g. Kanske skulle du också kunna experimentera med ifall det har någon påverkan ifall du bär armband av metall eller inte. I experimentsyfte skulle det också kunna vara intressant att se om det gör någon skillnad i fall du slår in den hållande handen och underarmen i metallfolie. Detta är dock bara spekulationer från min sida. Jag är inte läkare och absolut inte någon expert på elallergi.

m v h Henrik