Mobilreparation hos 3/Ingram micro mobility

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av greverif, 7 jul 2017.

  1. greverif

    greverif Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill bara dela med mig av mina erfarenheter av att lämna in en mobiltelefon på reparation hos 3 och den verkstad de använder sig av för reparation, Ingram micro mobility.

    Jag hade en spricka på en i övrigt fullt fungerande Samsung galaxy Edge S7. Lämnade in den för reparation hos min mobiloperatör 3 då jag tänkte att trots det lär kosta lite mer så vill jag ha orginaldelar och inte några billiga utbytesdelar som inte var orginal, som risken är när man lämnar in den hos någon random mobilfixare runt hörnet.

    Jag lämnade in den och den i trebutiken och den togs emot av Ingram micro mobility 170607. Fick ett kostnadsförslag på ca 3800kr som jag accepterade och betalade omgående. Fick tillbaka telefonen 170616. När jag testat telefonen hemma en kort stund märkte jag att skärmen inte fungerade, den levde sitt eget liv.

    Körde tillbaka till trebutiken (I mitt fall 4 mil enkel väg), de testade den, gjorde samma bedömning som mig och skickade in den för ny lagning. Den anlände till Ingram micro mobility på nytt 170628.


    170705 var den tillbaka hos tre för att hämtas ut. Jag körde återigen mina 4 mil för att hämta ut den och körde hem igen. Väl hemma efter 5 minuters användande kunde jag se att samma fel kvarstod igen. Körde in med den igen, påpekade att det är ganska irriterande att de inte lyckas ordna problemet på 2 lagningar. På 3 vägrade man att ringa och påtala detta för verkstaden, istället gav man mig telefonnumret och hänvisade mig att själv kontakta dem. Jag menade på att det trots allt var 3:s verkstad och att man åtminstone kunde kontakta den åt mig, men det ville man inte. Man gjorde anmälan för ny lagning och skickade in den igen.

    Jag ringde själv verkstaden när jag kommit hem och menade på att det är oacceptabelt att behöva lämna in en vara för reparation 3 gånger för att få den lagad (om de nu mot alla odds skulle lyckas tredje gången vill säga) och att det kostar mig både tid och pengar att köra 8 mil varje gång till butiken för att få lämna in den igen. Jag bad om telefonnummer eller mail (på ett hövligt sätt) till någon chef men deras chefer "hade ingen kundkontakt".



    Det som retar mig mest i det hela är bemötandet från butiken, man beklagar, men hänvisar hela tiden till att de inte har något att göra med verkstaden (I verkstadens mail kallar de sig 3:s servicepartner) samt att det inte ens verkar finns något ställe att få klaga på.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    jag ser 2 stora misstag här, 3 och ingram. samsung har egna servicecenter i sverige och de är specialiserade på samsung. att vända sig till samsung direkt hade varit en bättre ide i ditt fall.
    hur du ska få hjälp av 3 och ingram har jag ingen aning om, inga jag känner har någonsin blivit nöjda med något av företagen.