Mobilsurf till Lighten

Diskussion i 'ZTE' startad av elwis4, 2 maj 2011.

1. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Skulle beställa tvillingkort hos Telenor idag, men givetvis ville dom ha 250 för sim-kortet. Körde ännu en chat-session:

Hej och välkommen till Kundservice du pratar med Anne. Vad kan jag hjälpa dig med?

kent olsson Hej. Jag chattade med er igår och frågade om tvillingkort. Jag fick att veta att det skulle kosta 29 i månaden och jag blev lovad att det inte skulle vara nån anslutningsavgift. Jag ringde sedan till kundtjänst och skulle beställa men då kostade det plötsligt 250 kr igen?

Anne Hej Kent! Det är ingen anslutningsavgift, 250 kr är kostnaden för det nya simkortet.

Kent Olsson Det var ett dyrt sim kort
    kent olsson kan man ändra/uppgradera ett befintligt Telenor simkort då?

Anne Ja, vi kan aktivera upp det som tvillingkort men det behöver du begära skriftligt.
    Anne Vår adress är: Telenor Sverige AB, 371 80 Karlskrona. Vårt faxnummer är: 0455-331 222

kent olsson ok, det gäller även om det är ett kontantkort? Då slipper man de 250 kr?

Anne Ja det ska gå att aktivera det simkortet som tvillingkort.
    -------------------------------------------------------------------------
    Bara ett lite tip till alla som inte vill betala 250kr för ett litet sim-kort. Kontantkort kan man ju oftast få gratis eller nästan iaf. Tror nästan det är gratis på Telenor:s egen hemsida...... goddag yxskaft o_O
    https://butik.telenor.se/prepaid/

2. MrHanky

MrHanky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360

MINA ENHETER

Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360
    Re: screamin-daemon

Jag skulle också teckna ett surf abonemang hos Telenor och fick samma svar där att de ville ha 250 kr för att man skulle ha ett "vanlig" SIM-kort och inte ett micro-SIM.

Killen jag pratade med på kundtjänst skulle dock se vad han kunde göra och igår fick jag mitt SIM-kort men ingen faktura på 250 kr.

Verkar alltså som att det går att tjata bort 250 kr.

Edit: Dett var alltså vid ett nytecknande av deras "iPad" abonemang och inte ett tvillingkort.

3. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Beställde ett kontantkort i fredags (0kr), fick det igår.
    Faxade in simkortsnummer och sa att jag fått information om att jag skulle slippa betala "simkorts" avgift och ville aktivera tvillingkort.
    Ett kort tag senare kom ett sms från Telenor om att tjänsten var aktiverad på mitt kontantkort :)
    <3 Telenor!