Mobilt nätverk-widget?

Diskussion i 'Applikationer' startad av drkrupp, 13 okt 2010.

  1. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag har en HTC Wildfire.
    Jag har testat några olika switch-widgets (Dazzle, Quick settings osv) för saker som wifi, blåtand, ljudprofil, gps osv... men märkt att just mobilt nätverk sällan finns med. Istället får man "Mobile data" eller "APN".

    Vad är skillnaden? Jag länkas till andra menyer via dessa knappar än den rätta för min mobil. "Mobile data" i Quick settings t.ex verkar vara samma som "Aktivera mobil data" i min telefon, men den har jag avstängd även när mitt mobila nätverk är igång.

    I min telefon går jag via Meny - inställningar - Trådlöst och nätverk - Mobilt nätverk (kryssruta) för att aktivera/avaktivera mobilt nätverk.

    Eller använder en-knapps-widgeten "Mobilt nätverk" från HTC som gör precis samma sak.

    Men jag vill ju ha samma funktion i en flerknapps-widget för att få in allt på samma ställe.

    Så... just nu använder jag Dazzle för ljudprofil, wifi, blåtand, gps, sync och ljusstyrka, och "Mobilt nätverk"-knappen för just surf.

    Så vad jag undrar egentligen... har HTC lagt in en egen meny för att göra det enklare att komma åt funktionen mobilt nätverk? Och vilka flerknapps-widgets finns det som har samma funktion som min HTC-widget?
     
  2. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Htc strömkontroll ligger väl installerat orginal? Bara att välja den bland alla widegtar i listan;)

    Den widgeten har inbygda knappar för Bluetouch, WiFi, Mobilt nätverk, Gps samt skärmens ljusstyrka. Använder den själv på min htc desire
     
  3. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått det rätt så är det inte möjligt för utvecklare att göra en vettig widgetswitch för mobilt nätverk. Htc kan iom sense komma djupare ner i systemet och göra det på ett bra sätt. Det kanske är möjligt för andra utvecklare om man har rootat?
     
  4. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Strömkontroll har jag också, men för mig saknas mobilt nätverk i den. Den har wifi, blåtand, gps, sync och ljusstyrka. Annars hade den varit precis det jag är ute efter :)
     
  5. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Kan va så. Konstigt att gömma en sån funktion. Hur aktiverar/avaktiverar man mobilt nätverk i en samsung eller en SE osv..?
     
  6. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag använder mig av HTCs egna mobilt nätverk widget som du hittar under inställningar, funkar hur bra som helst.
     
  7. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    jag säger bara Switchpro!
     
  8. Jonher937

    Jonher937 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Jag kör med widget appen "Extended Controls" Du kan då välja exakt vad du vill kunna aktivera/inaktivera. Dock kostar appen, fast det är helt klart värt 7kr.
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det var galet välinvesterade 7 kr faktiskt. Köpte häromdagen
     
  10. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Så både extended controls och switchpro har toggle för mobilt nätverk? Ska kolla dom, tack :)
     
  11. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Japp det är den jag använder, men hade velat se den inbakad i en kombinerad widget med flera funktioner.