Tips: [MOD] Improve your One X multi tasking using script

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av falkinski, 26 maj 2012.

  1. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hittade ett skript på XDA som ändrar minfree values i lowmemorykiller system module. Finns i tre, mer eller mindre, aggresiva varianter. Kör själv på den lättaste och det funkar riktigt bra! Vad det har för andra konsekvenser vet jag inte :) Telefonen känns iaf fräch som man är van vid på Android, blir för jobbigt att låta applikationer starta om så fort man går ur den!

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1669074
     
    Last edited: 26 maj 2012
    D-Droid gillar detta.
  2. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har HOX med original ROM och rootad men hittar ej mappen där skriptet ska ligga, använt root explorer och kollat /etc/ och /system/etc/ men hittar ingen /init.d/ mapp

    Vad gör jag för fel ?
     
  3. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag anvænder ES File Explorer och hittade init.d mappen i /etc. dvs direkt på rooten. Gick in på inställningar och valde "up to root (enable up to root directory) och sen kryssade jag i root explorer och mount file system (mount / as writable).
     
  4. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för tipset falkinski, nu har jag lyckats fixa så att scriptet fungerar och håller på att testa :)

    Men jag vill bara lägga till att : Detta script kan man inte applicera om man inte kör en custom ROM för att mappen /init.d/ finns inte om man bara rootat mobilen ! Så /init.d/ mappen existerar inte och kan ej hittas om man bara rootat sin HOX !!!

    Detta info kan man hitta i tråden på XDA som falkinski hänvisade men tyvärr har själva trådskaparen ( på XDA ) missat att förmedla det !

    Har du en cutom ROM och vill testa scriptet då använd ES eller Root explorer och glöm ej att aktivera R/W rättigheter när du håller på att klistra in filer på din root !

    Hoppas detta info kan hjälpa lite på traven någon :D
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har installerat detta nu, ska bli intressant :)