MoDacO Custom ROM [sammanslagen]

Discussion in 'Hero' started by kosmiq, Sep 29, 2009.

1. sarkostik

sarkostik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Damn fruktansvärd stor skillnad!
    Köpte min Hero för 2 dagar sen, så det blev uppdatering rakt av till 3.0
    Min Iphone ligger nu och samlar damm! :P

Jag ångrar inte en sekund att jag bytte till Android, Hero, läste lite om HTC's urusla support och sätt att köra över sina kunder är förbaskat tråkigt, man hade ju hoppats slippa just de som Apple gör, till och med så att Äpplet har bättre support, och garantiåtaganden

Nåwell man får hoppas tappa luren i toan precis då det kommit något annat märke som är lite mildare eller hur man skall utrycka det.

2. durd

durd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Säger mig att nått är fel, jag skulle prova att flasha recovery igen, kanske tom genom adb (lite mer avancerat bara, ingen brainsurgery dock :))

3. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

va?

4. crisse

crisse Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon av er som försökt lägga in Maps.apk 3.3 eller 3.2? Jag har den men fattar inte hur jag ska få den att installera. Har Modaco 3.0

Har även Droidens Facebook app som ska vara mycket bättre men den vill inte heller installeras... Någon?

5. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Partitionerade SD kortet igår, den valde då 32mb swap, 768mb EXT3 och resten FAT, sen kopierade ja över alla apk filerna genom recovery till SD, frågan är hur vet ja att dom ligger på rätt ställe nu EXT3 på sd kortet hittar man ju inte i ASTRO t.ex

Måste säga att telefonen vart bra mycket rappare så nått bra måste ha hänt iallafall :)

Finns det någon app för att se mer utförligt vart sakerna ligger SD-EXT3 är väl mountat i mappen system/apps

Telefon lagringen är 113MB ledig det kanske är normalt, glömde kolla innan va den hamnade på

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Maps 3.2-3.3 samt facebook-appen från 'Droid' lär vara skrivna till Android 2.x och fungerar då dessvärre inte med Android 1.5 som ju MoDaCo 3.0 är baserad på...

Samma frågande från min sida... Det här snacket om att HTC är värre än Apple, att dom kör över sina kunder o.s.v. är störtlöjligt...

• Om dom väljer att inte implementera Android 2.x på Magic kan detta till stor del bero på t.ex. att dom inte anser minnet räcker, att dom får dålig prestanda, kan vara flera skäl till varför det är 'rätt' sak att göra sett ur deras synpunkt.

• Att Android 2.x inte är släppt till HTC Hero - men det finns ju bara EN telefon som är släppt med 2.x alls och den, Motorola Droid, kör Eclair rakt av utan modifikationer medan HTC kör sitt Sense - och inte katten skall dom släppa uppgraderingen till Eclair med Sense innan det fungerar klockrent...

Så sluta gnäll bara för att ni inte fattar hur saker & ting fungera...

7. Hugo

Hugo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är egentligen den stora skillnaden med MoDacO, jag har nyss tryckt in den + nya radion. Men vid första anblicken ser jag ingen skillnad.

Så min fråga är egentligen hur jag kan stila för de andra som har orginalsystemet kvar...

8. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det följer med en app som gör Hjälten till en trådlös 3g-router.

9. sanie

sanie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

en liten fråga

jag är ny på heron och tycker orginalromen är grymt seg så jag funderar på att byta rom. Är det svårt att byta tillbaka om något skulle hända och man skulle vara tvungen att lämna in telefonen på service eller nåt?

10. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

11. sanie

MINA ENHETER

som sagt, jag är en nybörjare. Om jag partitionerar mitt sd-kort, kommer inte allt att försvinna på det då? Läggs allt som behövs in när man installerar en rom eller hur funkar det där? Hur partitionerar man sitt sd-kort då?:confused:

12. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men allting backupar du ju till en PC.......inkl en Nandroid för att vara säker.

Läs inlägg nummer 1, helst 2 gånger så kanske det klarnar.;) Läs även wikin !

:)

13. sanie

MINA ENHETER

gash nu har jag en liten fråga till, kan jag partitionera sdkortet nu EFTER att jag har rootat? det gick btw väldigt bra att roota!

14. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon mer med 3.0 som förlorar kontakten med sin operatör då och då? Vet ej om det har med radion och göra eller romen?

15. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lade in den senaste radion och Modaco 3.0 i fredags och har upplevt samma sak som dig. Tycker att det händer oftast om jag plockar upp telefonen och börjar använda den efter att den har legat orörd ett tag. Nästan som om inaktivitet skulle försämra mottagningen.

Däremot har jag inte haft några mottagningsproblem under samtal eller när jag mailar etc.

Orka backa ner till gamla radion?

16. Sir_Moomin

MINA ENHETER

Stämmer in exakt på det problemet jag har...

Brukar lösa sig genom att sätta på och av "Airplane mode" :mad:

17. amc0

amc0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur många av er som kör modaco, uppfattar den som jätteseg efter ett tag?
    Jag har kört alla modacos rom:ar sen 2.5 och alla har varit likadana. Telefonen är hur rapp som helst och funkar kanon, men efter att jag haft och använt den med modaco i en månad så är den dyngseg. Verkligen som sirap.

18. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstigt ja har nyaste radion men märker inte av det, jag har fått kanon bra mottagning och sällan kanske 1 gång ja sett GPRS symbolen sen ja lade in den.

19. Hugo

Hugo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att jag la MoDaCo 3.0 så har jag problem med att synca kontakterna. De blir kopierade över. Men inte till Touchdown-gruppen & det kommer inte med några telefonnummer eller mailadresser.

20. Sir_Moomin

MINA ENHETER

google maps + wireless teethering

Mitt Google maps slutade att fungera så jag tog och avinstallerade det men nu så hittar jag det inte i "market"? Hur kan jag installera om det?

Wipade min lur också och märkte att "Wireless Teethering" hade försvunnit, hur får jag tillbaka det? :confused: