MoDacO Custom ROM [sammanslagen]

Discussion in 'Hero' started by kosmiq, Sep 29, 2009.

1. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Trist trend bara, fria customrom's börjar snart kosta pengar.
    Cynaogen fick ju skit för att ha la in googles apps i sina rom's. Modaco går längre.

2. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Åker dit för vad.....:confused:

Modaco-Paul har ju för böfvelen enbart gett ut en förhandsutgåva av sin ROM.

Sen finns det då "småputtar" från den svenska ankdammen som ska sprida det via olika kanaler utan att stödja Paul.

Grow up !!!!

3. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Kom igen. Modaco gör ett bra jobb.
    Men tror du att att börja ta betalt är bra?

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

5. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Han erbjuder de som som stödjer hans arbete att testa Beta samt RC versioner av hans nya rom.

Övriga kan "piss-off"............ enkelt ! (inklusive sunkiga ställen som TPB o Lathunds sunkiga FTP server)

:)

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Överreaktioner från båda håll om det här tycker jag... 'Surr', Plun? xD

7. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Vadå surr....:confused: att ingen ska behöva stödja någon som gör något bra.

Den svenska sunkmentaliteten ala TPB....

Öhhhh, betala... Öhhh:eek:

8. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Det var ju inte betala nyss....

9. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    LOL. Du är alltid lika talförd. ;)

Jag visste inte ens att man behövde betala för att få tillgång till RC:n. Men om så är fallet tar jag bort den från min "sunkiga" FTP-server.

Last edited: Jan 9, 2010
  10. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Swenska forum - It's the grej!

11. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja... det finns ju ett gammalt talesätt att man inte ska skåda given häst i mun. Vi som bara tar emot hans arbete ska definitivt inte klaga på att han väljer att ge ut betaversioner till dem som faktiskt stödjer hans arbete. Lägg gärna märke till att till skillnad från de flesta devs arbetar paul med dem flesta android telefoner, så jag skulle gissa att han lägger ner sjukt mycket tid och arbete för androidcommunityn och han får antagligen betydligt mindre än vad han förtjänar tillbaka. Med det sagt, @Plun, ang att det finns dem som sprider hans verk utan att stödja honom... så ÄR jag medlem och har gett mina pengar till honom för att jag tycker han förtjänar det, annars hade jag inte fått tag på hans beta alls. Med det sagt läste jag ingenstans på hans sida att det var förbjudet att dela med sig av det till en begränsad community i den svenska lilla ankdammen. Men ursäkta om du tog illa upp, men jag tror inte paul hade blivit lika kinkig som du om han fått reda på det.

12. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Njau det är mer attityden som vissa har i Sverige....speciellt de som "matats" från TPB och inte vet annat...:P

Givetvist så måste de som gör något bra även kunna få ihop lite "flis" för att själv överleva och det måste även vi bortskämda svenskar inse.

13. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med Plun här. Tycker inte att vi skall klaga för att han inte lägger ut allt med en gång till alla. 120 spänn, så slipper man reklam på sidan samt så kan man ladda hem när det kommer nyheter. 3,1 kommer han ju släppa om några dagar till alla, även till er som inte tycker att ni har råd, trots att ni köpt en mobil för 4-6000...

14. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Snabb fråga:
    Nu har jag bytt fram och tillbaka mellan en hel del ROM's, men det slutar hela tiden med att jag byter tillbaka till original. Den största anledningen till detta är att jag måste sitta och föra över alla mina kontakter för hands annars.
    Finns det något bra sätt att synkronisera sina kontakter med datorn (det händer inget vid en vanlig synkning, jag har bara fått fram två kontakter på Gmail) eller göra backuper att läsa in.

När jag hade Espresso fanns det ett fint alternativ som hette "Export contacts to SD Card", men det var ju inte så nödvändigt då jag vid det laget inte hade några kontakter. De ligger på min original-ROM. Detta alternativ finns tyvärr inte där.

Snälla, hjälp. :)

15. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Mybackup funkar bra

16. trasig

trasig Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ehh

ehh vad har det med saken o göra att mobilen kostar 4-6000. hur många har köpt telefonen med abb? nog dom flesta. finns väldigt många som lever på väldigt tight budget. 120 spänn kan betyda mat för 2 dagar lixom. sen just januari oxå, vem feen har pengar kvar nu lixom? ;p fortsätter han komma med elajta saker vid löning så är det ju självklart att man "donate:ar" då..

17. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja!
    Nu har jag läst fram och tillbaka på den här tråden flera gånger för att försäkra mig om en strul fri rootning.
    Jag har aldrig gjort nåt liknande och har en fråga..
    Som jag fattar det så bör man partionera sd kortet för att få full power av romen. Men hur?
    Inte att jag inte vet att det är i recovery menyn, utan vilka storlekar, format osv ska man välja?

Mvh Tommy

18. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar om man kan modifiera romen innan man lägger in den. Öppnar man zip-filen och kollar i system/app så verkar alla apparna ligga där.
    Min fråga är helt enkelt vad händer om man tex plockar bort "com.htc.TwitterWidget.apk" och "HtcTwitter.apk"? Slipper man Peep då eller ställer man till det i systemet?

19. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det stor skillnad från 3.0?

20. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Funkar bra, du måste dock "signa" zipen. Går inte att installera annars.