@boine För att installera på en ROM som redan har HTC_IME kan man inte göra som vanligt. Man måste ersätta befintlig version som är en systemkomponent (/system/app). Dessutom så måste libt9.so som finns i HTC_IME.apk manuellt läggas i /lib, och din packages.xml måste editeras pga olika certifikat. Rätt meckigt mao men det går om man har root. Värre är det för ägare av orootad mobil med Sense (Legend/Desire/Hero). På dem kan man inte installera alls.
Har klurat på ovanstående ett tag och har en första beta klar. Den är tänkt att kunna installeras som vanligt i ovanstående fall. Det fixas genom att jag bytt packagename från com.htc.android.htcime till jonasl.ime. På så sätt så kan den installeras parallellt med orginalversionen, eller för den del parallellt med v21 och tidigare. I fortsättningen så kommer jag bara släppa versioner under det nya package namnet. Vill ni uppdatera så kommer ni förr eller senare att beröras av:
När man installerar denna så kommer den inte att se befintliga inställningar/ordlista tyvärr. Ordlistan kan man enkelt exportera ur v21 och importera i v22. Inställningarna tar nån minut att ställa in manuellt igen. Det här kommer att föra med sig mycket nya möjligheter som inte är på plats än. Automatiska uppdateringar, egna dialoger etc. Plus möjlighet för icke root enligt ovan.
Dessutom så tror jag att jag har fixat den FC som nämndes några poster tillbaka.
Testare önskas! boine, jag föreslår att du testar lowres betan nedan instället. Följ alla instruktioner du sett, men använd apk i zipen nedan istället för HTC_IME.apk i förra releasen.
v22b1 hires
v22b1 lowres
Kod:
/*
* 22b1
*
* New separate package name
* Fixed: Add word dialog now shows kb automatically
* Fixed: FC on show add word dialog in landscape
*
*/
Last edited: 12 april 2010