Moddat Hero/Legend/Desire tangentbord v27

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av jonasl, 28 jan 2010.

1. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag har hoppat över ett par betor, ungefär från den med nytt packagenamn, den installerade jag inte och nu kör jag med senaste, och det här har aldrigt dykt upp tidigare.

Långtryck på P på skärmtangentbordet ger mig faktiskt en nolla.

På ett sätt verkar det som om det verkliga P:et har hamnat under O:et. Trycker man på O får man P som förstahandsval. Trycker man på P:et så tror den att man trycker utanför tangentbordet och man får ingenting. Långtryck på O ger 9:a, ö m.m. och långtryck på P ger 0, så "alternativen" sitter på rätt plats.

Samtidigt är det så att när den föreslår ett P när man trycker på O, så ser man om man tittar bakom rutan för föreslagna tecken/ord, att den har satt dit ett O till att börja med.

Allt annat funkar förutom att det är samma visa med K. Ett L dyker upp som förstahandsval. Däremot funkar L:et som det ska.

Så det verkar vara ordförslagsfunktionen...

Jag har nollställt kalibreringen.

Beteendet är lika dant med engelska som valt språk.

Säg till om jag kan kolla något mer!

Edit: 22b2 har inte problemet, 22b3 och b4 har det.

Last edited: 15 apr 2010
  2. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jo det förstår jag att det är lite otacksamt ^^ En tanke bara, skulle det gå att göra en egen sån här xml-resurs, som innehåller en andra layout för landscape till 854 pixlars WVGA uplösning? Då kanske man kan lägga in som en inställning att man vill använda denna istället för standard (eller kanske ersätta den gamla och ha egna versioner för droid/X10/milestone?)
    Jag skulle kunna pilla lite i pastebin-koden och försöka få fram något som borde fungera :P

3. jonasl

jonasl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gör gärna det :) Det svåra är inte att ändra xmlen, det är att kompilera ner den till binär xml igen. Inte svårt när man har hela kodprojektet, men det är ju inte tillgängligt. Men får jag xml som passar så kanske jag kan komma på nåt sätt. Vet inget i dagsläget dock.

4. mikrokiwi

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nu har jag pillat lite och fixat så att alla rader blir 854 pixlar i bredd. Jag har bara ändrat width och hgap, eftersom det bara är en skillnad i x-led :) http://pastebin.com/rW0c486e

5. jonasl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

v22 uppe. xda post:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6195046&postcount=1373

Nytt sen förra betan:
    Byta mellan olika tangentbord med gesture/swipe.
    Versionskontroll med aTrackDog (kan ge notifiering om ny version)
    Workaround för buggig backknapp i xScope
    Använd symboltangentbordet från phone keypad i qwertyläge

Full changelog i xda posten länkad ovan.

Om det blir bra väder den närmaste tiden så kommer det inte komma uppdateringar på ett tag. Då kommer jag vara ute och leka med ett impulsköp jag gjort ...

6. jonasl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak som tydligen missats av alla i v22 betorna: User dictionary sparas inte korrekt. Så fort processen dör (dödas manuellt, av systemet eller vid reboot) så tömdes den. Alla inkl. jag hade missat detta verkar det som.

Har iaf fixat det nu och kallar det v23. Uppdatera och säg åt alla som ni känner med v22 betorna att också göra det. Tips: jag har nu stöd för aTrackDog så man därigenom kan se när det kommer nytt.

7. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

hur tar jag bort gammal version innan jag installerar ny? har inte hittat någonstans alls faktiskt

8. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

På 2.1 är det Homescreen > Settings > Applications > Manage Applications > Touch Input > Uninstall.

9. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

jag får titt som tätt felmeddelande från HTC_IME, har lagt till det som undantag i task killer oxå, men det hjälper inte, inget större fel egentligen, bara störande att få upp massa onödiga fönster hela tiden

10. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Gör om, gör rätt!

Dessutom tror jag du får bättre hjälp om du t.ex. skriver vad du har för telefon, och vad du kör för version av Android, och om du haft någon annan version av skrivbordet installerat innan.

/Söder

11. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

sony ericsson X10, 1,6 jag har haft version 21 tidigare, då fick jag bara dom felmeddelandena när jag la till nya ord

12. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Avinstallera ordentligt nu innan då. Ta bort allt. Kanske omstart. Gör sedan om då..

Fortfarande fel då, så vet jag inte. :) Ta även bort gamla Clicker, och lägg in den nya.

/Söder

13. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

allting var avinstallerat / borttaget när jag la in de nya.. jaja det kommer säkert någon fix..

14. jonasl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det underlättar om du kan säga hur meddelandet ser ut/vad det innehåller.

Tips: uppdatera din profil med vilken telefon du har så ser man det enkelt :)

EDIT: Om det är en sk. "Force close" dvs. meddelande om krasch så skulle jag uppskatta en fellogg från systemet. Enklast plockar du fram en med appen "aLogcat" som finns på market. Installera det redan nu. Så fort du får ett sådant felmeddelande, starta aLogcat. Låt den samla loggar (tar nån sekund). Tryck sedan menu och sen send. Skicka som mail till dig själv. Öppna mailet på datorn, copy pasta rubbet till pastebin.com och posta en länk. Om det är ett krashmeddelande så kan jag inte göra något utan info om orsaken.

Last edited: 16 apr 2010
  15. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

där snackar vi ett rejält impulsköp :) läcker lite sak

16. jonasl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

17. mikrokiwi

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Märkte faktiskt att p var lite cp ibland i landscape idag, men nu lyckas jag inte återskapa felet :) funkar bra med andra ord! ;)

18. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Kan det inte ha att göra med en dålig calibration? Jag gjorde om min, och tyckte det blev bättre sen.

Landscape har jag dock inte testat det på..

Men hur ska calibraion funka? Är det tänkte att jag i lugn och ro verkligen trycka exakt rätt, eller ska man skriva så som man gör sen när man väl skriver ett sms, dvs lite slarvigt, och man missar lite de bokstäver som ligger längt ut?

/Söder

19. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

TACK! Funkar alldeles utmärkt.

20. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

v23 low res fungerar utmärkt än så länge med på min Magic med CM.. swipe to cycle keyboard var det sista som fattades... vad säger man.. Gracias.
    Sjyst impulsköp ;)