Avslutad: Möjligen defekt Oneplus One

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Sihaha, 31 jan 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sihaha

    Sihaha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16
    Hej köpte en Oneplus One i andrahand idag som vid köptillfället fungerade utan märkvärdigheter. Väl hemma hann jag få igång telefonen (10 min max), men när jag satte upp ljusstyrkan på 100% blev skärmen plötsligt jätte mörk. (tänk er lägsta ljusstyrkan fast lägre) Gick då fortfarande att se skärmen under täcke (total mörker) och touchen reagerade. Startade om telefonen, dels genom att hålla nere Power-knappen tills vibration, men även kommandot med volym ner knappen och Power. Inget av det hjälpte. Nu är skärmen helt svart. Telefonen verkar funka utan problem då den fortfarande tar emot aviseringar, och knapparna under skärmen lyser fortfarande upp. Är rätt säker på att det inte är något problem med touchen heller, då den som sagt reagerade när skärmen var mörk men inte död. Även ficklampskomandot funkar. Vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet. Om någon har en lösning är förslag välkomna. Annars säljer jag den för 700 kr för den som har bättre koll än jag.
    Telefonen är inköpt 24 september 2014. Förövrigt är telefonen i nyskick (skulle alltså kunna användas som reservdelar i värsta fall) Kvitto från Oneplus finns.
    Telefonen finns i Göteborg.
    Med vänlig hälsning Jonas
     
  2. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Ett tips! Telefonen har 2 års garanti och det går på telefonens IMEI.
    Med andra ord behöver du inte tillgång till kontot som köpt telefonen för att göra garantiärende :)

    Mvh
     
    Sweden2, Sihaha, dalton och 4 andra gillar detta.
  3. Sihaha

    Sihaha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16
    Tråd kan låsas telefonen är såld till prodrive
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.