Möjligheter med Atrix

Diskussion i 'Atrix' startad av Dinkan, 12 okt 2011.

  1. Dinkan

    Dinkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Det är dags att kasta ut min Blade. Har kollat lite på Atrixen och jag tycker webtop lösningen är cool. Vet inte ens om jag kommer använda den för dagligt bruk eller om jag som teknikfreak mest är nyfiken på lösningen :).

    Lite frågor. Hur begränsad är man med webtopen. Jag är hyggligt ny på linux så mina kunskaper är begränsade. Har googlat runt lite och det verkar gå med en rootad telefon att ordna så man kan installera vanliga linux program? Hur fungerar det i praktiken? Fungerar det för "normal" användare eller är det enbart för "nördar"?

    Jag söker en telefon som jag kan roota och lägga in en rom så man får lite kräm i telefon. Webtopen är enbart intressant om man faktiskt kan använda den som en normal dator och inte som nån begränsad netbook!

    Kommer det en Atrix 2 framöver eller har jag rört ihop allt? Värt att vänta på? Vad skiljer? Kommer den på svenska marknaden? Kommer det något annat spännande från Motorola framöver som är värt att kolla på?

    Det är ju inte så mycket uppmärksamhet på Motorolas produkter (lär väl öka framöver). Snälla ge mig lite matnyttig info! :)
     
  2. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Atrix 2 är redan släppt. Dockan är dyrare än vad en netbook kostar..
     
  3. Dinkan

    Dinkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är den? Har du någon länk till den?
     
  4. Dinkan

    Dinkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Största anledningen till att jag tog Atrix var på grund av 4 tums skärmen och upplösningen. Nu ökar dom till 4,3 tum och därmed blir den ointressant för mej för närvarande.

    Varför ska dom göra telefonerna så stora för.
     
  6. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Folk kanske har stora händer ?;D
     
  7. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med, 4 tum är på gränsen för mig,men Motorola har lyckats hålla nere måtten. :)