Möjligt mjukvaruproblem med 2.2.1, testare eftersökes

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av teknocide, 8 apr 2011.

1. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

det där märkte jag faktiskt också när jag körde en äldre rom. det som händer när du rensar på nivå 2 är att om du kör med en annan launcher (inte touchWiz) så avslutas den också.

går att ställa in i de flesta launchers att hemknappen alltid tar dig till hemskärmen. och inte previews som är default (iaf för launcherPro och GOlauncher) då slipper du det problemet.

launchern startar nämligen inte om sig när den avslutats verkar det som.. utan man får ge den en knuff så att säga. har också hänt att mitt standardval för vilken launcher hemknappen ska gå till när man trycker på den försvunnit i samband med ram-rensning i upgiftshanteraren.. fast inte sen jag flashade om för ett tag sen.

2. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan så vara, för jag tog bort FB-appen och nu ligger SNS igång men den står inte på "startar om" längre.

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har för mig att jag dödade den och hade FB kvar utan att den startades förrän jag startade om hela telefonen. Det var då jag fick för mig att dess avslutande ställde till med annat, men nu är jag inte säker på det då jag inte får någon konstig effekt nu.

Det kan säkert vara en förklaring. Och trolig, då det förutom att vara första gången jag rensade RAM nivå 2 sedan uppgraderingen, även var första gången med launcher.

4. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Den har gjort lite allt möjligt hos mig. Jag ser inget mönster direkt. Inte mer än att om den är avstängd, så gör den ingenting ;)

5. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

ja nej du har rätt.. tar man livet av sns så kommer det inte tillbaka förrens man startat om telen. (testade innan)