Problem: Mönsterkod fungerar inte efter programvaruuppdatering.

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av jayws, 4 aug 2016.

  1. jayws

    jayws Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag har en Galaxy S6 sen snart ett år tillbaka och har skjutit upp programvaruuppdateringen i en evighet, minst några månader. Dumt, slappt, jag vet inte varför. Men nu ikväll så uppdaterade jag ändå, och efteråt när mobilen startat om och jag slagit in min pin-kod, så ber den också om en mönster-kod. Provade den jag alltid låser upp skärmen med, men det fungerade inte. Existerar inte att jag glömt bort den. Har inget minne av att jag angett en annan mönster-kod någonstans, och kommer ej heller ihåg något reserv-pin. Förr när jag haft problem har jag kunnat låsa upp med mitt google-konto, men får ingen sådan möjlighet nu. Vad göra?
     
  2. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Går väl att gå förbi den genom att logga in på ditt google konto.
     
  3. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Märkligt. Det brukar ju dessutom vara så att efter man slagit fel mönster ett par ggr så ska man kunna slå in en pinkod som backup (inte samma pinkod som det är för att låsa upp ditt sim-kort).

    Du får nog återställa telefonen helt, factory reset med risk att allt på telefonen försvinner. Jag har dålig koll själv på vad som är kvar vid factory reset.