Moto g5 plus vs Moto x force

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Rudberg, 29 apr 2017.

  1. Rudberg

    Rudberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Moto g5 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto g5 plus
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Platta:
    Sony z2
    Info:
    Nova launcher, Zooper widget
    Då min Nexus 5 sjunger på sista versen funderar ja på en moto g5 plus eller en moto x force. X force några hundra billigare men hur är egentligen snapdragon 810, överhettning? Hur bra är snapdragon 625 i jämförelse? Har x force fått 7.0? Hur upplever swedroid användare dessa två? Jokern är moto z style då dess fantastiska pris på 1690 hos webbhallen lockar, skillnad mellan 808 och 810?

    Visst alternativet hade varit oneplus 3t men känner inte att jag har behov av den överkapaciteten. :)
     
  2. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Om jag hade varit i ditt ställe och tittat på motorola så hade jag tagit Z direkt (eller mer precist Play - modellen)och lagt pengar på dels batterimodulen och dels hasselbladsmodulen bara för att .. ;)

    x force och g5 tar inte modulsystemet (det i mitt tycke det särklass "bästa" med motorola idag)

    Annars av just de du tar upp hade jag tagit x force. Riktigt nice med en telefon du inte behöver skydd till.
     
  3. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare om moto z play, riktigt bra batteritid och kan varmt rekommendera den.

    Om det stod mellan moto x force och g5 plus hade jag utan tvekan valt g5 plus just pga snapdragon 625, mitt favorit soc.

    Prestandamässigt märker jag inte av att 625 skulle vara "sämre" men när det kommer till batteritid så märks skillnaden mot snapdragon 810 väldigt tydligt.
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Helt klart. Snapdragon 625 går också svalare. 810 kan bli rätt varm bara man surfar runt lite, medan 625 allt som oftast håller sig svagt ljummen.

    Även om systemprocessorn är svagare är det jämnare för grafikdelen, och sedan är sådant som flashminnet ofta snabbare på den nyare 625-plattformen, så jag skulle nästan påstå att användarupplevelsen kan vara bättre än på 810. Även fingeravtrycksläsare och sådana komponenter är oftast vassare/reagerar fortare.