Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det inte dags att börja prata om denna litegrann. Ska lanseras i Europa under Q4 och jag tycker den verkar riktigt intressant. För min del hänger det lite på om processorn hänger med så att den inte är skitseg, gpsen funkar som den ska och att displayen funkar någorlunda bra i solljus...och givetvis priset. Tycker i alla fall att den verkar spännande.

    http://www.engadget.com/2010/09/01/motorola-defy-android-2-1-goes-rugged-with-water-dust-and-scra/

    Har funderat på en Galaxy s innan men har varit lite orolig för hur ömtålig den är och den kassa gpsen.
     
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Verkar ganska nice. Telefoner går ju alltid i backen ett par gånger. Vore en kandidat om jag inte redan hade en duglig android. Men nu kan jag nog inte leva utan fysiskt tgb.
     
  3. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är väl lite samma här. Sitter i dagsläget på en e71 och vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan querty. Jag hoppas på att swype kan vara något att förlita sig på :)

    För det går väl att dra ner en svensk swype till telefonen även om inte motorola säljs i sverige...eller?
     
  4. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Defy verkar ha wilink i sig, men frågan är vilken version. Version 6 och 7 stöder nämligen ant+, dvs mottagning från diverse sportsändare som pulsbälte och sånt. Någon som har koll på vilken version det kan tänkas vara?
     
  5. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick precis det här mailet från motorola:

    "Thank you for contacting Motorola.

    Unfortunately, this feature is not supported. The TI OMAP 3610 processor does not come with WiLink Technology.
    We also can not confirm if the Defy gets update 2.2

    For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

    Thank you for allowing us to be of service to you.

    Kind regards,

    Motorola Mobile Devices Contact
    www.motorola.com"

    Ska man använda defy som träningsdator är det alltså någon blåtandsvariant som gäller och då gäller det ju att hitta appar som det funkar med. Pulsbältet ovan funkar ju i alla fall med endomondo. Vet att htc legend har wilinkchip som genom firmwareuppgradering kan ta emot ant+. Men den är ju inte så tålig...
     
  6. Bumbsan

    Bumbsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Väntar också på denna då mina telefoner brukar bli bekanta med att tappas i golv/vara ute i regn en hel del ^^
     
  7. DigiMan

    DigiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    626
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
  8. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det verkar som att telefonen kommer ut i mitten av oktober i tyskland iaf. http://www.sunrainet.com/motorola-milestone-2-defy-and-htc-hd7-release-date-and-price-exposure.html

    Priset där på O2 anges till ca 3400kr men skulle gissa på någon hundring mindre om man tänker sig att köpa från expansys då jag såg att överlag låg O2s priser konsekvent några 10-30 euro över expansys priser.... Så den verkar vara på g då tillslut. Med den höga ip klassningen så verkar detta vara en hit, frågan kommer vara dock hur bra skärmen står up till eftersom klassningen inte direkt säger något om detta... Men man får la köpa och testa :-)
     
  9. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spännande tider :)
     
  10. Rikko

    Rikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Är det någon som vet Hur vatten/damm-tät denna är?
    Snackar vi IP54, IP68 eller vad?


    [EDIT]
    Never mind, ser att den är IP67 i en av artiklarna. Låter bra, men någon som kan bekräfta detta specifikation dock?

    IP
    6: Dust tight No ingress of dust; complete protection against contact
    7: Immersion up to 1 m Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time (up to 1 m of submersion).

    /R
     
    Last edited: 7 okt 2010
  11. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är iaf den officiella klassning av IP67 och den som specas för telefonen. Det finns några video på youtube redan där de doppar den i vatten etc utan problem. Just att det är 7 klassnigen är väl att den skall tåla vatten trycket så att det inte kommer in vatten. Är väl sonim därtill som har den klassnigen på några av sina mobiler. Dock säger ju inte ip klassningen hur stöttålig den är, men med en metallram och gorilla glass så ser den "ganska" tålig ut.

    På expansys i november för ca 3400kr ser den ut att komma nu. Tidigare i tyskland någon vecka men samma pris.

    Har tidigare inte haft någon android telefon men undrar hur det fungerar med uppdateringar? Är det som vanligt att man laddar ner dem OTA eller genom datorn när de kommer? Det spelar ingen roll att man köpt mobilen från ett annat land eller hur?!


     
    Last edited: 7 okt 2010
  12. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Man får uppdateringarna OTA även om man privatimporterat.
     
  13. Garmin

    Garmin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant telefon! Har förbokat en på Expansys.

    3400 Kr låter dock osannolikt lågt tycker jag. Blir spännande att se vad den hamnar på.
     
  14. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    I tyskland e den på ~370 euro och england 320£ men kankse att de slänger på att vi har högre moms här.... Har du beställt innan från expansys? Är de ok med garanti problem och så? För antar att man måste skicka tbx den dit om det händer något då väl motorla ej har någon service i sverige?

     
  15. Garmin

    Garmin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte beställt från Expansys tidigare.

    Men mailade och frågade hur det funkade med garantin.
    Expansys ser till att telefonen blir garanti reparerad om man skickar den till dom. Problemet är att man själv får stå för frakten så det kan bli rätt dyrt om man har otur med telefonen.
    Torde vara samma om man beställer en Motorola från tillexempel Pixmania.

    Det är väl en risk man får ta om man vill beställa en Motorola idagsläget när inte Motorola finns i Sverige.
     
  16. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok Tack för den infon, då blir det exansys här med!!

    Det låter ganksa så ok faktiskt , frakten till england brukar inte bli jätte dyr, runt 100kr med prio post, men man får la utgå från att den inte går sönder (dock nog lämnad in varenda telefon jag haft de senaste 9 åren på garnatiärenden men det brukar bli så när man alltid skall ha första exemplaren ur första serien, smällar man får ta... :-) )
     
  17. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    riktigt sugen på en DEFY faktiskt... man ska bara komma över paranoian med utomlands garantier och trycka iväg en beställning
     
  18. diordnA

    diordnA Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fan så sugen jag blev nu. En smartphone som funkar även utanför kontoret, härligt :) Det får nog bli en sådan eller dess uppföljare den dagen min SnEricsson inte pallar med livet ute på fältet längre.
     
  19. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Är det någon som vet hur många minusgrader den tål? Inte kul om den gör sönder när man är på hajk nånstans i norra landet eller i Norge för den delen.
     
  20. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte sett någonstans att detta är specificierat. Dock kan jag inte tro heller att den skulle vara särsklit bättre än andra telefoner på detta. Visserligen att det blir mindre kondens innuti kankse om den är helt fukt tät men annars så e det ju oftast batteri och skärm som inte gillar kylan. Men har du någonsin haft en telefon som gått sönder av kyla? När man åkt skidor så märker man att batteriet dör av kylan men det brukar ju komma till liv igen när det blir varmt?!


    en länk på när de testar telefoner i kyla och vilka effekter de har. Inga av telefonerna tog permanent skada sägs det (temperaturerna är i farenheit...)
    http://www.popularmechanics.com/technology/how-to/gadgets/4337496

     
    Last edited: 15 okt 2010