Svenska Har ni lyckats att får era defy helt på svenska, vissa saker är engelska och vissa är svenska?
Navigeringen "får" egentligen inte användas i Sverige enligt Google, men man kan lägga in en fixad variant av Maps så får man igång det http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887 Ja shit, har vi hamnat i trotsåldern igen?
Det finns flera olika, bl.a. den som @Stoney skriver om. Själv kör jag MotoTorch LED http://www.appbrain.com/app/mototorch-led/com.alford.MotoTorchLED Man lägger den som Widget för snabb access. Sen kan man nörda till ordentligt och skicka valfri text som morse också.
Jag fick min Defy igår. Det tänns som en trevlig telefon. MEN Jag får inte wifi uppkopplingen att fungera. Det är inga problem att ansluta och signalstyrkan är ok. Men när jag använder market eller någon app som kräver uppkoppling så försvinner kontakten med internet och jag får ett felmedelande typ "lost connection". Det fungerar någon minut och tappar sedan kontakten någon minut. Jag har testat att ändra inställningar i både telefonen och routern men det har inte gjort någon skillnad. Är det någon som har liknande problem eller några tips?
Gällande uppkopplingen mot wifi gäller det nog att klaga direkt till motorola, så vi får någon fix....
vart ju pinsam fråga nästan nu när jag kom på hur man gör... funkar ju inte å bara trycka längst upp på skärmen utan man slaidar ner rutan så kommer de ju upp altenativ.
Jag har lånat en router av en kompis och med den så funkar det mycket bättre. Min router är en "dlink d-524". Jag har ingen aning om varför den inte trivs tilsammans med telefonen.
Wifi fungerar felfritt på min "tp-link 1043" med DD-wrt, har inte testa för mycket på andra platser men det fungerar på McDonalds och lite skolan också, iaf kortare stunder, har inte testat någon längre stund. Dock så tycker jag mottagarstyrkan på wif är ganska låg.
Hej allihop, jag reggade mig här i somras och har inte varit aktiv sedan dess, men nu tänkte jag dra mitt första strå till stacken och instämma i hyllningskören till Defyn. Jag köpte min första androidtelefon i somras som var en SE X10 Mini, men den fick sonen efter en vecka... Jag har tidigare haft tåliga nallar från SE, Samsung, Nokia, Siemens, och kan bara konstatera att Defyn är min bästa lur någonsin. Med 32 GB kort blir den en tålig backupenhet för alla viktiga dokument och bilder, och med lite app-uppdateringar kan den allt jag någonsin önskat. Rekommenderas! :-)
Är det någon som har telefonen som kan lägga upp lite bilder på den? Gärna med en X10 mini som storleksjämförelse. /Jens
Jag har tyvärr inga bilder. Men när jag jämförde så är den lika stor som en HTC Wildfire. Har dock ej jämfört måtten med linjal utan endast med telefonerna bredvid varandra. Hade lite tråkigt så jag lära kolla måtten. Mått enligt tillverkarnas hemsidor (Höjd x Bredd x Tjocklek) Motorola Defy: 107 x 59 x 13.4 mm (118g) HTC Wildfire: 106,75 x 60,4 x 12,19 mm (118g) SE X10 Mini: 83 x 50 x 16 mm (88g) EDIT: clove.co.uk har tydligen sänkt priset med £20 nu. Vet ej om det är tillfällig kampanj. http://www.clove.co.uk/motorola-defy Med sänkningen blir priset £298 inkl. 3-5 dagars frakt.
Du kan jämföra den på http://www.phonearena.com/phones/Motorola-DEFY_id4875/size med andra telefoner. Har inte fått min än, så jag har kunnat inte göra någon jämförelse mot andra än men kanske imorgon(de sa att den ska kanske kommer då, men då slår de leverans rekord mot alla svenska butiker ).
Har nu beställt en defy från pixmainia mot faktura. Får se när den dyker upp. Billigt blev det men det brukar inte alltid vara bäst.
har upplevt samma problem och när jag tvingar telefonen till 3g nätet (dvs sweden 3g) så blir det direkt samma sak, men när jag testade med ett Telia sim-kort så funkade det direkt trots att det borde vara likadant som med tele2. Så med telia inga problem men med tele2 inget 3g och rött kors ibland. Någon mer som har problem med Defy:n och Tele2:s 3g? p.s prova lägg telefonen mot en högtalare(eller magnet?) så får ni landscape startskärmarna (den varnar för att det är farligt med bilkörning och leka med mobilen först!).. hoppas någon fixar att koppla detta mot gyrot istället och fixar en ROM med landscape till oss! ds.