Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. Bumbsan

Bumbsan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Väntar otåligt på test av denna nalle :)

2. johan_ande

johan_ande Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Äntligen en riktig telefon som tål att användas. Jag har precis förhandsbokat en på Expansys.se Undrar när man kan förvänta sig leverans. Skall bli intressant att följa denna tråd när det kommer mer information.

Någon som vet hur det fungerar med Svenska tecken osv på en importerad telefon?

//Johan

Last edited: 17 okt 2010
  3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är bara att installera ett tredjepartstangentbord som jonasls eller SwiftKey. Annars brukar det också gå att få fram svenska tecken genom långtryck på a & o.

4. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det sades att den kommit till tyskland för någon vecka sedan men den verkar inte säljas ännu, leveranserna är sena. Själv väntar jag på leveransen i england då jag antar att språkstödet mer skall passa där, någon som har tidigare erfarenhet från england angående vilka språk som medföljer? Skall testa att handla på clove.co.uk (320 pund inklusive fedEx frakt), någon som har handlat där innan? Expansys har ju inte släpt ett pris ännu eller datum än?! Någon som förbokat som har koll på det?!

Läst på ett tyskt forum att 2.2 vesrionen skall komma men inget spikat releasedatum ännu. (kan ju vara rent rykte med men någon påstår att de fått den infon från motorola supporten där) http://www.android-hilfe.de/sonstig...-outdoor-smartphone-das-motorola-defy-27.html

Last edited: 20 okt 2010
  6. Garmin

Garmin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har Expansys fått fram ett pris. 3704,99 Kr + frakt tar dom för den där.
    Då verkar ju clove.co.uk vara ett bättre alternativ. Frågan är om man vågar handla där.

Om man läser påm deras sida om garantier så verkar det vara samma som Expansys. Skicka till dom och dom fixar.

7. johan_ande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailade expansys och frågade när dom skulle få telefonen. Preliminärt 16/11 fick jag till svar.

8. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mailade clove och de sade att det inte skulle vara några problem med garantin,
    "Hello, thank you for the enquiry - you have exactly the right idea; if there are no service points in Sweden or a suitably close territory that would service your device then it would need to be returned to us and we would forward it to Motorola in the UK".
    Läst runt på lite forum, bla xda, och de får ok omdöme med. Känns ju som de viktigast när man köper från utlandet är att företaget finns kvar i minst ett år efteråt under sin garantiperiod :-) De verkar ha funnits i några år...

Expansys priset är typ det högsta jag sett.

Angående konsumenträtt så är den ganksa så bra innom EU, något man dock skall passa sig för när man beställer från england är att se till att det inte är någon av "kanal" öarna man köper ifrån, jersey etc, de skall inte riktigt ställa sig under EU reglerna sägs det...

Last edited: 20 okt 2010
  9. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Inga problem att beställa från Tyskland vad gäller språk. Engelska är valbart i dem. Och svenska finns varken i de tyska eller engelska telefonerna, eftersom Motorola inte "finns" i Sverige/Norden.

10. gundj

gundj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    349.99€ hos The Phone House i Tyskland. Butiken närmast mig fâr in dessa den 8/11.
    Nu är ju dessutom växelkursen gynnsam om man utgâr frân kronan sâ de priserna Expansys har angett verkar i överkant tycker jag.

Att menyer är pâ engelska eller tyska kvittar, men kan man fâ in T9, svenskt skärmtangentbord och rättstavning via appar?

11. johan_ande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Levererar The Phone House till Sverige?

Btw verkar som om 2.2 är planerad till slutet på 2010 allt början 2011.

12. NisseDILLIGAF

NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Var inne och fråga på The Phone House i sverige om dom skulle få in den alternativt kanske beställa en från tyskland (det är ju trots allt samma företag)
    Men han visste ingenting, blev tom förvånad att jag ens fråga och sa "vad är det för speciellt med den då", med tonen "varför vill du ha en Motorola!?" o_O

Hitta denna sidan...
    http://handyattacke.de/handys/motorola-defy-schwarz.htm
    Där kan man beställa den för 338.80 €
    Tror frakten till sverige ligger på 19 €
    Beräknas vara inne den 26/10...
    ...kan ju inte tyska så bra, men jag tror det är vad det står på sidan :P

Blir nog att jag beställer den därifrån... :)

13. affie

affie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det känns som att man får vänja sig vid att ha en engelsk telefon i framtiden då, sen väntar man otåligt på att första leveransen till en här på forumet så att vi kan få en liten recension av nallen ifråga!

Mailade The Phone House idag jag också och fick följande svar på om dem kommer att ta in den och om inte så varför dem inte tar in den.

"Som det ser ut i dagsläget så kommer vi inte att ta in några Motorola telefoner.

Eftersom vi inte är helt 100 på om de kommer in eller inte så har jag inget svar på din andra fråga."

Så återstår att se vad som händer, får följa forumet här, skall ut till sjöss i 2 månader så får bli köp när man kommer hem som tidigast...

//Affe

14. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Köpte min milestone från dem, rekommenderas.

15. blakken

blakken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

satt och svor på denna sida "handyattacke"
    men nu har jag plitat iväg en beställning så håll tummarna nu.

16. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

så vacker... så tålig... måste ha en

inte kan det väl uppstå några problem med t.ex betalapps på Market om man importerar från tyskland? har ett svenskt Google konto etc. det ska väl gå bra med allt sånt?

17. blakken

blakken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja du jag kan inte se någe problem med detta!
    annars får vi väl lösa det den dag luren kommer.
    jag vart helt enkelt lite less 2 st knäckta iphones"jo jag är en mac nörd" och en sprucken
    galaxy s. den är repad till frugan.

mitt första projekt blir att få in den topografiska kartan i den.

18. johan_ande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OT: Topografisk karta.. Intressant har du några tips? (Trekbuddy?)

Återstår att se när dessa kommer i lager. Verkar som om The Phone House tyskland inte har den än heller. Även om hemsidan säger så. Såg att Expansys sänkt priset en hundring. Är det någon som hört ifall det levereras från någon firma än?

//Johan

19. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

20. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror faktiskt att skogsarbetarna, äventyrarna, bergsprängarna, brobyggarna, bergsklättrarna och övrig friluftsfolk som arbetar/vistas mycket utomhus struntar i vad för nanoteknik det är i CPU:n, om jag ska va helt ärlig. :) De vill ha en telefon som är bra och som tål rejält med stryk i alla utomhusmiljöer, och denna är faktiskt klockren för dem om man tänker efter. Hade jag arbetat utomhus skulle jag utan tvekan köpt den här.