Jag har fått min Defy nu och den ligger på laddning i väntan på användning En sak jag reagerade är att det är en öppning strax nedanför låset på telefonen baksida. Den ser ju helt öppen ut och är flera mm. Saknar jag något där eller varför skulle man i så fall ha byggt telefonen med en öppning av den typen? Jag läste i någon recension att man hade hade lyckats paja en telefon i ett vattentest för att man inte hade stängt någon typ av spärr. Har jag missat något här?
Läs manualen, är tydligen ett riktigt pussel att få ihop baksidan rätt. Med all rätt, för det är ju "vattentätt".
Det är så på min telefon också, jag misstänker att det är för att man ska kunna ha den runt halsen eller liknande. Se bara till så att du stänger batterilyckan ordentligt.
Tack för svaren. Jag var kanske lite otydlig men det kan inte bero på att baksidan ligger fel. Det lilla rektangulära hålet är utskuret ur själva skalet men jag kan inte förstå tanken. Men det kan mycket väl vara så att det är gjort för att man ska kunna fästa telefonen i något för att kunna ha den runt halsen. Men hålet ser klart lurigt ut på en "vattentät" telefon. Det skulle vara om det hade följt med någon gummipropp eller liknande som man kunde sätta där om inte vill använda fästet.
Aha, är det det? Då har vi löst gåtan Ljudhål är kanske inte så bra att täcka över helt och hållet. Men jag tycker ändå att det ser lurigt ut
oroa dig inte, ser ut så på min med och jag var tvungen att bada min bara för att se om det gick. Den klarade det bra
Angående skärmrespons så uppfattade jag den som närmast dubblad när man bytt launcher.. Är väl inte riktigt så illa, men det är nog det som orsakar det mesta... Efter det flöt den grymt bra, bättre än syrrans Desire ändå, men nu flyter den som smör (deodexat osv). Kika under locket. Man ser tätningarna som på sidan med "hålet" är indragen en bit. Förresten så har den grymt ljud från högtalaren! Hela baksidan vibrerar ju
när man kör MOTOBLUR Launcher har den en tendens att lagga när man scorllar mellan homescreens och i app drawern. det är det som syns i demovideos på Youtube. släng in LauncherPro eller ADW så går det hur snabbt som helst --- om man tar bort locket så ser man exakt var det blir tätt när locket är på
Televaruhuset har 3 st i lager för 2800 kr /st, hinner dock inte få dom innan jul så lillebror får nog en annan mobil av föräldrarna.
knappast ett ställe jag skulle köpa ifrån http://www.sweclockers.com/nyhet/13234-televaruhuset-ser-rott-polisanmaler-sweclockers
Jag köpte från amazon i UK och gav 3200 med frakt och moms. Det är ingen tull inom EU. Leveransen tog ungefär 6-7 vardagar.
Fasen vad fint det är med en telefon som helt oskyddad kan ligga i fickan på en tunn jacka under en skidtur på en timme i -20 grader med endomondo igång för att sedan komma in och inte visa några tendenser alls till att imma igen. Bra skit...
Motorola Europe Hi all, Motorola is aware of a small number of DEFY users who have experienced lost audio through the phone ear-piece speaker. We have identified the source of this issue and have resolved the issue in production. Any consumer who experiences this problem should contact a Motorola customer support centre - here are our contact details.