Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Man har kvar alla inställningar, till och med det gamla blur kontot finns kvar tills man nollställer telefonen.

2. elvings

elvings Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man startar telefonen från sovläge så skall man föra fingret från vänster till höger.

Detta har nu försvunnit från min telefon. När ja väcker min telefon från svart skärm så kommer jag rakt in i telefonens förstasida. Jag behöver alltså inte dra mitt finger på skärmen.

När skärmen är svart så kan man inte starta den med hjälp av skärmtryckningar utan enbart med ett snabbt tryck på on-off knappen.

Naturligtvis så funkar denna inställning också men jag vill ändå veta hur man får tillbaka detta med att dra fingret. Hur gör jag???? :eek:

Inställningen ändrades efter att barnen spelat på den.

3. texasgotland

texasgotland Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

låter som dem fått av skärmlåset..seetings-location&security sen bockar du i screen lock.

4. texasgotland

texasgotland Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

verkar dock som man måste starta om nallen för att de ska aktiveras

5. elvings

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fy fanken va bra.

Jag jämförde våra två telefoners inställningar och de var lika och ändå fick jag inte fingerfunktionen.
    Tänk att det bara behövdes en omstart för att aktivera inställningen. Tackar.

Jag har även installerat brut maps som länkades tidigare. Nu verkar navigering funka.

Ytterligare frågor är dock: jag skall utomlands och tänkte använda gps i den. Behöver jag betala för detta med någon datamängdsöverföring eller liknande? Det kostar ju skjortan utrikes.

När jag skall använda telefonen utomlands och bara ringa. Finns det något enkelt läge att trycka in då så att den inte ligger och tuggar datamängd i bakgrunden som jag får betala för.

6. gundj

gundj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    GPS-mottagningen kostar inget men om du uppdaterar AGPS så kan det kosta 50 öre eller något.
    Sedan kostar ju datatrafiken skjortan om du inte har cachade kartor på nallen eller kör ett rent navprogram som t ex Navigon eller CoPilot, då är allt gratis.
    säkrast är ju att stänga av all datatrafik som inte sker via WiFi så slipper du överraskningar.

Beträffande "Brut maps" vilken fil använde du? Version? och hur gick du till väga? Vad stängde du av och var det något särskilt att tänka på.

7. elvings

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde den mittersta. renamed eller vad den hette. Provade den första först men det gick inte.Du surfar alltså in med telefonen på den sidan och sedan klickar på länken och sedan väljer var du vill ladda ned den från.

jag fick även klicka i bocken som lät mig ta andra än marketgodkända apps. settings-application-unknown sources.

När det var installerat dök det upp 2 blåa navigationspilar. Det dumma var att det inte stod vem som var vem. Dvs brut eller inte.

Man lärde sig dock.

Börja använda navigationen (blå pilen)så kommer nästa grej.
    Sedan fick man välja i navigationen vilken man ville köra och då väljer du den som heter brut-någonting.

Vad menar du med "Navigon eller CoPilot, då är allt gratis." vill ju inte bli barskrapad på semestern.

Last edited: 26 dec 2010
  8. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Navigon och CoPilot har kartor som sparas på minneskortet.

9. gundj

gundj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    Tack för din info.
    Det jag menar är att om du har köpt t ex Navigon eller CoPilot så ingår ju kartor i paketet och navigationsfunktionen i telefonen blir som om du köpt en ren navigator, inga kostnader alltså.
    Sedan finns det väl funktionen att förladda kartorna till google maps, men hur det går till har jag inte hunnit komma på ännu.

10. elvings

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok jag har inte köpt några kartor. satt här hemma och kollade in gatorna i spanien jag skall till och de hittades. Betyder det att denna rutt nu finns i min telefon utan inladdning?

Jag tyckte dock att de kartor i spanien jag fick upp var lika med de jag har i min vanliga fordonsgps.

11. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Kan bara instämma i och vidare rekommendera att uppdatera till 2.34.1. Telefonen blir mycket rappare, även om jag inte upplevde att den på något vis var seg innan.

När vi ändå är inne på navigatorer, är här någon som skaffat en bilhållare? Tydligen finns det "officiella", med medföljande laddare kopplat till hållaren, som man fäster i vindrutan. Hade ju varit mycket lämpligt inför Europaresan till sommaren...

12. xyklisten

xyklisten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett liknande problem, om det nu är ett problem...
    När skärmen är svart så måste jag först trycka på on/off knappen och sedan kan jag låsa upp den genom att dra fingret på skärmen.
    Vill gärna slippa trycka på on/off varje gång, och bara dra fingret på skärmen, men det kanske inte funkar helt enkelt.

13. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur hade du tänkt starta skärmen utan on/off knappen? :neutral:

14. xyklisten

xyklisten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va nog mera nyfiken på om det gick att bara dra fingret på skärmen för att låsa upp. Men funkar det inte så så funkar det inte :)

15. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glada nyheter till de som inte vill importera och är tveksamma mot pixmania etc.

Jag mailade Webhallen, då de redan säljer motorola milestone, och fick svar att de kollat med leverantören och kan plocka hem Defy och ge garanti etc. så man slipper skicka iväg utomlands (de kanske själva gör det, men du slipper stå för massa frakt).

http://www.webhallen.com/hemelektronik/127289-motorola_defy-svart

Hoppas det är mer än jag som blev glad, då jag läst i tråden om folk som verkar tveksamma mot köp pga. bristen på svenska trovärdiga återförsäljare!

16. Zora

Zora Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, vad bra!! Då är jag definitivt ett steg närmare att inhandla denna telefon :)

Hoppas bara att det är på gång att Motorola fixar till högtalarna som så många verkar få problem med..

17. Zora

Zora Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte ställa några frågor till er som haft telefonen ett tag.

Jag har aldrig haft en pekskärmstelefon så den jag köper kommer att bli min första. Jag är alltså nybörjare och vet väl egentligen inte vad jag vill ha för telefon, förutom att den ska fungera bra och gärna tåla lite och inte kosta mer än 3000 (helst ännu mindre) :)

*Vad tycker ni om Defyn över lag? Skulle ni rekommendera den?
    *Har ni upptäckt något negativt eller något ni stör er på?
    *Något som är extra bra?
    *Hur är skärmen, snabb/seg?
    *Är det bra mottagning med den (vet att det har med abonnemang att göra också, men jag tycker det kan skilja på olika telefontyper)
    *Ser man bra på skärmen i solljus?

*Kommer man att kunna uppdatera telefonen till Android 2.2 (för det är väl det som är nästa version va? eller är jag ute och cyklar?)

Ja, jag tycker ju att telefonen verkar som en bra lur för mig. Andra jag har funderat på (där priset är till deras fördel) är X8 eller X10 mini. Dom har ju svenska menyer också. Svårt att bestämma sig känner jag :)

18. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Android 2.2 kommer Q2 2011.

19. Extreeem

Extreeem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt trevliga nyheter! Blir nog att beställa en sådan här så snart det kommit någon lösning på högtalarproblemet, någon som vet om Motorola gjort något uttalande om detta ännu?

20. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stod längre bak i tråden nåt om att det skulle vara fixat i produktionen från och med nu (som var för kanske en vecka sen) och att redan sålda telefoner fick det åtgärdat ifall problemet uppstod