Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Då har min högtalare lagt av.. roligt.

bara att packa ihop telefonen igen och skicka iväg den för andra gången :s önskar jag aldrig gjort något utlandsköp av telefon.

2. Fluke

Fluke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är ju bara att skicka den till Anovo här i Sverige.
    Du behöver inte skicka den till utlandet.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 296

MINA ENHETER

Jag väntar på att eshop247 eller webhallen ska få in telefoner. Det verkar nästan som att det har hänt något i produktionen då inte eshop iallafall haft telefoner i lager på ett tag. Min förhoppning är ju att dom får in telefoner med den nya högtalaren när dom väl kommer in i lager igen.

Skulle den gå sönder är det ju inte värre än att man får skicka in den till klantskallarna på Anovo ; -)

Sent from my E10i using Tapatalk

4. Extreeem

Extreeem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fanns det någon källa på detta? Vågar man beställa en från Webhallen nu och hoppas på att man får en av de senare med fixad högtalare? Känns ju sådär att behöva lämna in en sprillans ny telefon precis när man fått den, även om det går bra.

Har din telefon redan varit inne för reparation utav högtalaren? Enligt många i denna tråd så skall ju Anovo kunna lösa detta utan komplikationer, vilken "reparatör" vänder du dig till?

5. fatsen

fatsen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Läs inlägget.
    Han skickade tillbaka telefonen där den var köpt i utlandet.
    Dom skickar den i sin tur till Motorolas service partner.

Det finns ingen som har sagt att Anovo löser detta utan komplikationer. Vad jag vet så har ingen ( inte jag heller) skickat min trasiga Defy dit.
    Anovo i sin tur gör bara det som Motorola säger till dom att göra. Nämligen att byta till en högtalare som antingen är den samma eller en uppdaterad variant utan fel. Det är min gissning iaf.

Det är upp till Motorola nu hur långt dom vill dra detta utan ett uttalande. Vore skönt att slippa gissa vad som är fel och om det finns planer på att fixa det.
    Det blir inte många plusspoäng till Moto.

Last edited: 31 dec 2010
  6. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Motorola gjorde ett uttalande för nån vecka sedan.
    Kolla igenom dom senaste 3 sidorna eller forumet på Motorola så finner du säkert posten.

7. Extreeem

Extreeem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står inte uttryckligen att han skickade den tillbaka till utlandet utan bara att han köpt den utomlands?

Det är dock onekligen intressant att få reda på om en telefon med lagad/utbytt högtalare har gått sönder igen, då undrar man ju om de verkligen bytt till en ny högtalare eller bara bytt den till en likadan som satt i från början...

8. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är inte samma fel. Även om det var så har det ingen betydelse eftersom jag fick en ny telefon då. Och jag skickade den tillbaka till england.

Sent from my Motorola Defy using standard web browser

9. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Webhallen kommer nog aldrig hålla några i lager, jag fattade det som att de plockar hem så många som beställs:

"Jag hörde med våra inköpare, och det var inga problem att få tag på en
    import av telefonen du önskade.
    Den finns nu även upplagd på vår hemsida på följande länk:

http://www.webhallen.com/hemelektronik/127289-motorola_defy-svart&view=1

Jag skulle dock tro att leveranstiden blir något längre, räkna med ca
    1-2 veckor vid beställning.

--
    Med vänliga hälsningar / best regards

Kim Holmlund"

Fan att högtalaren ska paja för så många... Jag vill verkligen beställa nu!:(

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 296

MINA ENHETER

Detta uttalande gjordes på facebook den 22/12

Hi all, Motorola is aware of a small number of DEFY users who have experienced lost audio through the phone ear-piece speaker. We have identified the source of this issue and have resolved the issue in production. Any consumer who experiences this problem should contact a Motorola customer support centre - here are our contact details.

Länk

Om detta stämmer borde ju telefonerna som lämnar fabriken nu vara åtgärdade.
    Köper man dessutom av en säljare som inte just nu har telefoner i lager borde man få en som fungerar (kan man tycka).

Last edited: 31 dec 2010
    Klirre gillar detta.
  11. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi får hoppas att det stämmer, jag orkar inte vänta lägre utan beställer från webhallen nu...

Men jag vet att jag inte kommer bli glad ifall högtalaren pajar efter en månad:cry:

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 296

MINA ENHETER

Jag väntar på att eshop247 eller webhallen ska få in telefoner,webhallen kanske iofs inte får in i lager utan beställer efter önskemål. Dock står det ju på deras sida att leverantören inte heller har i lager så jag får väl bevaka det lagret då ;). Jag mailade med eshops kundtjänst härom veckan och dom trodde dom skulle få in i början av vecka 1

Kommer inte heller bli spec glad om man får en telefon som pajar :mad:

13. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Froyo på kinesiska släpptes i morse. Kanske av misstag, eftersom länken är död nu, men det kan ju tyda på att det släpps tidigare än man först sade (Q2/11).
    I vilket fall hann folk på xda dra hem den, så nu är det väl bara en tidsfråga innan vi har en custom Froyo till Defyn. :-D

Sent from my MB525 using Tapatalk

14. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Med andra ord går det inte att få service på Motorola Defy i Sverige. Måste ändå tycka det är bra support eftersom jag fick svar igår på självaste nyårsafton :eek:

EDIT: Glömde skriva att jag skickade frågan igår också, vilket jag tyckte var bra snabbt svar från deras support.

Last edited: 1 jan 2011
  15. Rikko

Rikko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hej!

Jag halkar inte lite här, så det kanske redan har avhandlats, men har du kritallklart klargjort för Mototrola att du köpt telefonen utomlands, och att du VILL ha service i Sverige.

Annars kan du kanske be om namnet till det svenska företaget och prova att kontakta dem direkt. Fast det är kasnke det du redan gjort.

Är det någon som har koll på om man bara kan köpa en ersättningshögtalare på Internet. Borde ju inte vara helt omöjligt att byta själv om man i alla fall kan hantera en lödkolv. Ja, och är ok med att warranty voida den när man lyfter på locket.

16. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 296

MINA ENHETER

Det här svaret fick jag från Anovo:

Hejsan,
    Tack för ditt mail!

Den kan ni skicka in telefonen till oss för reparation.
    Vi har i nuläget inga reservdelar men de får vi beställa när vi vet vad som ska åtgärdas på din telefon.

Med vänliga hälsningar - My best regards
    Håkan xxxxxxx
    Anovo Nordic AB
    Kundadministratör
    Tel: 0046 8 59002600
    Fax: 0046 8 6015599

17. Rikko

Rikko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Intressant! Håll oss uppdaterade.

/R

18. Anderoid

Anderoid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nä det är ju svårt att tolka på annat sätt. Det skulle vara intressant att höra om det finns några bekräftade fall av högtalarerror på telefoner köpta efter detta (slutet av december). Det som spelar roll är ju förstås inte bara om en viss återförsäljare har Defy på lager, utan hur stora Motorolas/fabrikens lager är, dvs. hur lång tid det tar innan man kan vara säker på att de Defy som finns på marknaden kommer från den nya produktionsserien och är felfria. Men sånt går kanske rätt snabbt nuförtiden?

19. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Intressant. Jag skickade en följdfråga till Motorola angående detta. Jag har även skickat en fråga till Anovo.

Jag är dock lite tveksam inför att skicka den till Anovo med tanke på alla skräckhistorier om deras "s.k. service" :sealed:

EDIT:
    Jag läste på något forum (tror det var XDA) att telefoner med MSN kod xxx6NZxxxx 6:an står för vart den är tillverkad och N står för 2010 och Z står för andra halvan av December. På min kartong står det L022NW69R6

Last edited: 1 jan 2011
  20. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 296

MINA ENHETER

Förstår vad du menar ;)