Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Blixten tycker jag kan vara lite feltajmad ibland och man får en väldigt mörk bild, men kort 2 brukar bli bättre istället om det blivit så... men blixt gör ju hur mycket som helst ändå för att man ska kunna se vad som händer - vilket i regel är vad jag vill få med när jag fotar

2. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen fått tillbaka min telefon ifrån Anovo där jag fått högtalaren lagad :)

Det värkar fungera bra, har dock bara ringt telefonbanken för att testa :P Men det där ekot jag upplevde förut värkar ha försvunnit, men eftersom jag inte pratade med någon när jag ringde telefonbanken så vet jag inte säkert än.

Anovo fick min telefon den 12/1 (dagen efter jag skickade den) Anovo var klar med telefonen den 18/1. Hade inte utlämningsstället strulat med paketen i förrgår hade jag haft telefonen då, men nu var de nå krångel och alla inkomna paket hade inte blivit registrerade så jag fick inte telefonen förens igår.

Förutom det så kostade det endast frakt dit. Mins dock inte vad jag betalade för det. Men jag köpte ett sånt där vadderat kuvert storlek S samt rekommenderat på de för försäkring upp till 5000:- (eller vad det var för summa)

Till skillnad mot för många andra som brukar skriva negativt om Anovos service så är jag mycket nöjd. Dom hade min telefon i 6 dagar, 2 av dom var helg. Samt att dom behövde beställa reservdelar också eftersom dom inte har ett lager för Defy då den inte säljs i Sverige.
    Förutom det så var telefonen väldigt ren när jag fick tillbaka den. Det fanns inte ett spår av damm på telefonen när jag fick den.
    Jag kan inte se några som helst skador på telefonen, det syns inte ens något på att dom skruvat loss skruvarna för att komma in i telefonen. Det brukar kunna bli små skador när man skruvar loss skruvar (speciellt om dom är dålig kvalité).

3. Zora

Zora Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Dom skrev ju ganska bra omdömmen om den. Dom upplevde den som något seg och ansåg inte att 800mhz cpu räckte till riktigt. Lägger man in Launcher Pro istället för Blur räcker det till. Min telefon laggar ingenting nu när jag kör lp, upplevde den lite seg innan.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

5. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Installerade du LP "över" Motoblur eller tog du rent bort det från telefonen?

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Installerade lp över Blur, min telefon är inte rootad så jag hade inget val. Fungerar dock hur bra som helst.

7. elund

elund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Ni som installerat LP över motoblur, har ni upplevt att den dra mer batteri? Fick känslan av att den började dra som bara den. Men det kanske bara är inbillning...?

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har inte reagerat alls på det på min allafall.

9. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kör iof inte LP utan Zeam Launcher. Men innan jag bytte så rensade jag bort alla widgets ifrån blur launchern för att vara säker på att inget skulle ligga i bakgrunden och äta upp batteri/cpu/minne. Värkar fungera bra :) borde fungera på samma sätt med LP kan ju dock vara så att det smygit sig in nån bugg i LP som gör att den äter lite mer batteri än vanligt.

10. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Det beror ju lite på vad man använder sig av för widgets. LP´s egna (i plusversionen) kan sörpla rätt mycket batteri.

Annars verkar det finnas en och annan bugg i telefon som orsakar just det här. Själv råkade jag häromdan ut för att batteriet dränerades med rykande fart, trots att jag bara hade den liggandes i fickan. Från 70 till 50% på en timme, och så ner till 15% på ytterligare en. Upptäckte att när jag släckte skärmen gick inte lockscreenen in, bara skärmen som slocknade. När jag tryckte på power var luren alltså redan igång.
    Och så läste jag en tråd på XDA där någon/ett par andra också råkat ut för det.

11. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Jag tror det mer handlar om att Motoblur gränssnittet är dåligt gjort och är för tungt, 800Mhz flyter riktigt fint på min Acer liquid MT utan någon Lunch Pro.....

12. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det roliga är ju egentligen den skillnad i prestanda som fås av att köra den centraleuropeiska rommen, som ändå ger en markant boost i det dagliga användandet. Tråkigt att det inte var den som hela europa fick...

13. finnen

finnen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Satt igår och tänkte beställa en, men försvan precis ur lager på eshop247 :( webhallen verkar inte ha heller, vad surt...

14. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    http://www.televaruhuset.com 7 i lager här:)

15. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

16. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har du kollar cdon. Com?
    Som har även dom börjat sälja defy:n

17. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bestämt mig för att köpa en Defy, frågan som kvarstår är om det blir Webhallen eller Pixmania.com.

Är Pixmania jobbiga att ha och göra med när det gäller garantireparationer?

18. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så har äntligen min defy landat i brevlådan:D

fick den från cdon, avbeställde från sega webhallen i fredags och fick från cdon idag, alltså 1 arbetsdag;)

nu till det tråkiga, NW i serienummret och B13 över "made in china" :( inte vågat ringa med den än....

i övrigt försöker jag lära mig android då jag haft en dumtelefon med knappar innan så tar allt sin lilla tid...

19. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Ser fram emot att få min, men som tidigare nämnde så är dom omtalade dom jag beställde ifrån... du får din produkt, men det tar ungefär en istid innan:/ Jaja, dom var billiga iaf:D får glädja mig med det.

Har redan varit på CM att porta till Defy:P Och jag var inte ensam:) Defy'n blev visst populär i EU:) är vi så klantiga med mobilerna här?

Är det någon som vet hur långt dom har kommit med att "hacka" bootloadern? Tydligen problem att få access till den...

20. Mns

Mns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar ju vara ganska låst system. En möjlighet verkar vara med kexec, vet inte om det testats på Defy men fungerar på Droid X så. Annars går det väll att göra som CM för Milestone, där CM är byggt runt den vanliga kerneln.

EDIT: Länk