Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har ett problem. Kan inte få bort DLNA varje gång jag aktiverar wifi så startar dlna. Men när jag väljer den i drop-down listen så hamnar jag i account manager. Där får jag gå igenom massa inställnignar varje gång.

2. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en liten fråga till alla defy ägare, om ni har displayskydd på den, var fick ni tag på det? jag har försökt skaffa via amazon(.com och .co.uk) men dom tråkiga jävlarna skickar inte hemelektronik till sverige:(

Ni som inte har displayskydd, litar ni på att den inte blir repig? jag tänkte i alla fall ta det säkra före det osäkra...

I övrigt tycker jag telefonen flyter fint, inte mycket lagg i blur vad jag märkt men jag är nog inte jättekänslig förutom när jag spelar angry birds:) som för övrigt bara laggat 1 gång ;)

3. gundj

gundj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    På ebay.de, kolla efter schutzfolien24.de

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har inte haft något skydd förrens nu, lite orolig då jag i mitt jobb kan ha små metall/sand partiklar på fingrarna och jag vill inte chansa :-)
    Har inte fram till nu ens fått mikroskopiska repor så det är säkert inga problem att inte använda skärmskydd. Jag beställde Exim via ebay, 3st för ca 40 spänn. Det är ett glatt o bra skydd som inte påverkar känslan i skärmen. Började med att köpa ett copterskydd eller vad det hette men det var så gummiaktigt så känslan i skärmen försvann.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

5. elvings

elvings Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sök på ebay.co.uk "10 PACK LCD SCREEN PROTECTOR GUARD FOR MOTOROLA DEFY" +
    Price: £2.99 + 2 pund i frakt.

Där köpte jag och det ingick 10 putsdukar till 10 skyddsplaster.

Säljaren var : globalman2006

6. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar, hittade 6 st för 31:- inkl frakt till sverige på ebay.co.uk, körde med swedbanks e-kort och transaktionen gick genom utan problem (ja jag är en sån dum paranoid person som tror att alla i hela världen vill åt mina pengar)

7. cjs

cjs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte också min från CDON. Har precis öppnat förpackningen och har även jag NW i serienumret och B13 på den andra etiketten. Är väl bara att hoppas att man inte drabbas av problemet..

8. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nice, önskar dig lika mycket lycka som jag önskar mig själv, har ringt hela 2(!) samtal utan besvär än så länge... ;)

9. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Ehmm...jag har beställt bilhållare och case från amazon.co.uk, fått bekräftelse och meddelande om att de skickats. Så jag hoppas ändå de levererar till Sverige. :)

Sent from my MB525 using Tapatalk

10. K r i ll e

K r i ll e Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också B13, eller iaf B1 beteckningen på min och har haft min sen mitten av dec. Har hittills inte haft något problem alls iaf.
    Sen ringer jag kanske inte lika mycket som andra utan surfar och smsar mer, så kanske inte är någon vidare tröst. Men det låter fortfarande kristallklart jämfört med en äldre SE iaf :)

Sent from my Defy

11. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Vart hittar man uppdateringen som är deblurred?

Last edited: 27 jan 2011
  12. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

13. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara jag som inte "lider" av blur? tycker inte det laggar precis...
    Dock har jag rensat från alla blur widgets, och jag har inga social network grejer alls. Bara klocka, några genvägar, batterimätare, google sök och lite wifi/gps på/av knappar

14. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Lider inte direkt av blur, tycker den är rätt smidig, men det kan ju vara bra att veta ifall man skulle behöva i framtiden... eller ja... innan froyo kommer:)

Första länken var flera alternativ, men som det står där, ta inte 2.51 ifall du vill kunna roota enkelt. Tack för länkarna, kan vara nyttiga ifall man vill ha nyare versioner av defy firmware:) 2.34 och 2.51 finns med på listan.
    Är det skillnad på UK firmware och FR firmware? Har FR just nu, firman jag köpte från importerade sina enheter från frankrike.

För övrigt måste jag säga att denna lur var en uppgradering så det bara smäller om det för min del. Hade Samsung Spica innan... Gillade verkligen att man kunde koppla upp sig med datorn mot den genom wifi-routern. Smidigt att dra igång när man ska föra över bilder till datorn ev. föra över musik/filmer till luren:)

Last edited: 27 jan 2011
  15. orava

orava Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Hej
    Vi har för närvarande inga datum på när produkten kommer in i vårt lager från vår leverantör. Detta då produkten är en beställningsvara och inte heller leverantören har den i lager eller något nytt preliminärdatum. Då vi får ny info kommer detta stå under produktens specifika sida, antingen som ett preliminärdatum för leverans till oss eller antal i lager hos leverantören. Med vänliga hälsningar / Kind regards Fredrik Stokki"

Mailade webhallen ang defy. Fick detta som svar...

16. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sket i webhallen, dom lovar och lovar men drar bara ut på det...

Cdon levererade på 1 arbetsdag, beställde fredag eftermiddag och paketet var framme på måndagen (kan tilläggas att jag bor långt åt h*lvete ner i söder) och det enda jag kan klaga på är att det stod NW och B13 på serienumren:)

17. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick ett exakt likadant mail ifrån samma person. Det är inte rimligt att skicka ut standardmail till kunder som faktiskt beställt en produkt så jag ringde dem idag och lyckades få ut ett svar: Nästa vecka, men ville inte lova det 100 %. Han sade även att lagret de köpt in "räcker och blir över" och att telefonerna importeras ifrån England.

18. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Beställde nyligen åt min kusin från ephone, 1 veckas leverans och han fick 6NY BT33 i serienumret. Som jag förstod det, så är den tillverkad i Nov och tillhör "mindre risk" området för earphones problemet?

19. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har sagts förr men det tåls att sägas igen, Motorola har lovat att alla BTxx och BFxx eller de som har en blå prick på klisterlappen är tillverkade med den nya hörluren, alt testade innan leverans (blå pricken). Så han kan vara lugn

20. elund

elund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Har upptäckt ett litet irritationsmoment som ni andra med defy kanske kan hjälpa mig med.
    3.5mm jacket vägrar ta vissa typer av kontakter. T.ex. så funkar så klart medföljande headset perfekt. Har även provat med lite andra vanliga hörlurar som också de fungerar bra. Sen är det vissa andra hörlurar som den vägrar kännas vid, den känner inte av att det sitter några hörlurar ikopplad utan fortsätter att spela ljudet via den inbyggda högtalaren.

Det har mest handlat om billigare hörlurar/hörsnäckor som den inte vill veta av, men även sladden till ljudanläggningen hemma vill den inte veta av heller.

Har några av er upplevt att den inte vill kännas vid vissa hörlurskontakter? Och får ni ett litet glapp när ni trycker i en kontakt i mobilen, alltså känslan av att den borde gå att trycka ner 1-2 mm ytterligare men inte går?