Just nu har Defy 2.1 och 2.2 ska komma Q2, jag har allafall inte läst att dom kommer uppdatera till 2.3? Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
@android3.0 spara apparna på datorn? Nu förstod jag visst inte Defy kommer med android 2.1 . Finns rommar med 2.2... Sen har vi ju den mysiga förvirringen med att Motorola kallar de olika firmwares'en för 2.21, 2.34, 2.51 osv (alla 2.1-or)
usb och ta en kopia av apperna apk filerna har du tagit backup med appsaver ligger apperna apk filer i appsaver mappen och sen ta bort de du har kopierat jippie så fick du mer minne i telefonen + en snabbare telefon
Så du menar att jag ska avinstallera appar? Och sen återställa dom när jag behöver enskilda applikationer? Mobilen har ju internminne i överflöd... att sd-kortet är fullt är väl lathet kombinerat med snålhet att man inte köpt större.
Ni som köpt en Defy och fått BTxx eller en blå prick, vart ifrån har ni köpt era telefoner?? Tänkte att det kanske är mindre risk att få en utan detta om man beställer från vissa ställen. Fast det kanske inte går att säga något om det... Men vore ändå intressant att veta tycker jag.
Trucker@ Beställde ochså från CDON i Fredags och hämta paketet igår. Ska genast kolla vad för serienummer jag har.... hade du också en b08?? är det någon som vet om det är stor risk att det blir något problem på en telefon med det här nummret? och jag istallerade ADWlauncher och undrar om man tar bort den, kommer den gå tillbaka till vanliga motobluren då? för när ja provade trycka "force stop" och gick tillbaka till startskärmen blev det bara helst svart, men så hoppade adw igång igen när ja tryckte på homescreen knappen.. så är de någon risk att telefonen slutar fungera om ja tar bort adw? :S någon med tips på lite bra appar att ha? någon videospelare som stödjer divX osånt?
Jag köpte hos eshop247. se och har bt33. Beställde den precis när dom fick en ny batch i slutet på dec. Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
Ska man gissa att det blev en trea där det borde varit en tvåa, 2850 låter rimligare... de tar ju 286.60EUR (edit: hupps, redan nämnt ser jag) Har fått tillbaka min lagade Defy nu, efter högtalarhaveri. It's alive!
Tja. Jag har en fundering, om man köper en Defy nu, kan man uppdatera den till 2.2 sen eller måste man köpa den uppgraderade telefonen under andra kvartalet för att få 2.2 och kunna se flashklipp? Jag är helt ny på sånna här telefoner kan tilläggas
Du kan uppdatera sen. Eller nu, om du rootar och lägger in en custom ROM, det har jag gjort. Sent from my MB525 using Tapatalk
Okej, jamen då finns det ju ingen anledning att vänta tills våren med att köpa en antar jag, eller? Hahaha jadu roota o romma.. du är nog lite mer tekniskt lagd än vad jag är, är jag rädd. =pp
Hej Lite i valet och kvalet om jag ska köpa en DEFY så tänkte höra med er som har en vad ni tycker om den. Hur känns den i handen? byggkvalité och så. Batteritid? Hur är skärmen jämfört med andra ni testat? samt finns det någon butik där man kan gå in och klämma och känna så att säga... tacksam för svar
Jag har inget att anmärka på byggkvalitén. Möjligtvis kan man tycka att det är mer glapp i volymknappen än det borde vara, men det var inget jag tänkte på förrän jag läst om det. Det som stör mig mest för tillfället är att motparten hör eko av sin egen röst om jag ringer med SIP VoIP. Möjligtvis fungerar det bättre med senaste CSipSimple, har inte hunnit prova den så mycket.
Jag har haft min defy i några veckor nu och trivs jättebra med den. Byggkvalitén är bra, bara volymknappen och usb/hörlurs skydden som känns sådär... Ömtåliga Blur kändes awesome i början men efter 5 minuter med launcher pro så fattade jag vad smartphone egentligen är I övrigt en fantastisk mobil som klarat allt jag provat än så länge (nej jag har inte badat den, vågar inte... Sent from my MB525 using Tapatalk
Har haft min i mer än 1 månad, är mer än nöjd med den faktiskt. Kvalitetskänslan är hög, känns gedigen utan att vara för stor o klumpig. Batteritiden upplever jag som enormt bra, idag har jag enligt batteryuse en standby på 7.30 tim, 40 min röstsamtal, har allt påslaget, mail, wifi, bluetooth, sync och har surfat massor via wifi under dagen, ligger nu på 70% batteri kvar. Sent from my Motorola Defy using Tapatalk