Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så hur är första intrycket? hur fungerar "moroblur"? snabbt? segt?

2. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En rätt bra recension, som också är ny, kommer här:
    http://www.infosyncworld.com/reviews/cell-phones/motorola-defy/11525.html

Min mobil är i stan nu, men det är ju jobbigt ibland att vara Luleåbo - Beställde också i onsdags från samma sida som Handyattacke, men den kom för sent hit upp för att skickas till utlämningsstället idag... Men men, snart så

3. blakken

blakken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den flyter på riktigt bra.
    den är inte riktigt lika snabb som galax s original,men den laggar mycket mindre.
    den känns riktigt genom tänkt och färdig arbetad.

den känns otroligt liten.
    motorblur har jag inte lekt med ännu!
    laddar ner luncher pro nu.

4. enorlin

enorlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den känns stabil i stort, volymknapparna på högersidan är lite lösa och går att vicka på om man ska anmärka på nåt. Baksida och framkanter har en lite gummiaktig beläggning som är alldeles lagom greppvänlig.

Den är väldigt rapp och trevlig, men Jag har bara min HTC Hero att jämföra med så det kanske inte säger jättemycket... "Motoblur" tyckte jag var lika trist som Sense var på Heron, så Launcherpro+ åkte in rätt snabbt (funkar utmärkt). Multitouch (bara testat pinchzooma i maps) funkar lika bra som jag är van vid.

Ett par saker har jag inte lyckats få att funka som jag vill:

• Anslutningen mot mitt WLAN är jävligt skakig. Kan vara min router (funkar bra med andra telefoner)
    • Winamp synkar inte! Säkert också WLANets fel.
    • Jag lyckas inte få den att autentisera mot tjänster som använder Google-kontot för inloggning (Appbrain & SMS Backup + än så länge)

*edit; WLANet var routerns fel, och Winamp synkar nu... (fick ställa in routern att köra b/g-mode istället för b/g/n)

Last edited: 16 nov 2010
  5. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

ni som har fått era redan: vilka färger köpte ni? svart eller svart/vit?

6. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det hade varit skoj och få höra era synpunkter på batteritiden, specielt när ni har haft dessa i en vecka eller så, samt testa de olika batterilägena.

7. johan_ande

johan_ande Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Expansys har fått in telefonen i lager (Den svarta).

8. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den kostar dock 400 SEK mer än hos pixmania :(

9. Jonsson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har lekt lite lite nu. Wlanet har inte jäklats nånting än och det testat på två nät faktiskt.
    Beställde faktiskt en svart medan kompisen tog en svart-vit - så man märker skillnad! Båda är riktigt snygga och som redan nämnt: Den känns verkligen liten!

Förresten, verkar ju ha en PowerVR SGX 530 som spinner på rätt bra :) (Nenamark skvallrade lite, och sen rinner testade spel riktigt bra hittills)
    Lite snabba benchmarks jämförda mot Swedroids senaste recension/sammanställning:
    42.1 FPS Neocore 3D (Ex bättre än ZTE Blade, HTC Desire 2.2 men sämre än Galaxy S och Desire HD i samma upplösning)
    21.4 FPS Nenamark1 (Landar nu mellan ZTE Blade och HTC Desire 2.2)

Nä nu ska jag återgå till lekandet!

Jämförelsen:
    https://swedroid.se/test-av-htc-desire-hd/

10. enorlin

enorlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lyckas ni andra synka mot Appbrain?

Jag får "Sorry, there was a problem connecting to Appbrain - please check internet connection and try again."

11. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Batteritids test hade varit guld värt, försöker förstå om den verkligen har "bra" batteritid eller om den är som ZTE blade mfl

12. Jonsson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Också haft problem med wifin nu... har hittills kunnat "fixa" det genom att slå av/på en gång... Lite störande

13. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

beställe nyss min från Handyattacke! vit givetvis!

hoppas allt går bra med betalningen, var tvungen att lägga till ett nytt kort till PayPal idag så jag har inte hunnit verifiera det än. men beställningen gick igenom och jag fick betalningsbekräftelse från PayPal

nu håller jag tummarna att jag fyllde i alla fält rätt :P inte så bra på tyska

341€ totalt inkl. frakt och PP avgifter

3295kr drogs från kontot, så PayPal är lite sega på växlingskursen - eller så passar de på att dra lite extra och hoppas att man inte märker :) det motsvarar nämnligen 351€ i dagsläget

Last edited: 17 nov 2010
  14. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man beställt en svart från handyattacke. Totalt hamnade det på 347€ med frakt och moms och en liten paypalavgift. Blir spännande att se hur den här lilla prylen funkar...

15. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fungerar väldigt bra :) beställde från clove.co.uk I söndags fick den nyss. Försöker lära mig skriva med touch. Vill ha ett bra t9 som x10 mini har

16. Lunnegren

Lunnegren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så då har man hunnit testa sin Defy litegranna (24 timmar ca), gjorde en beställning tillsammans med Jonsson här på forumen.
    Mycket trevlig telefon måste jag säga. Och av mina högst personliga tester jämtemot Desiren så klarar Defyn spel lite bättre. Detta kanske beror på en lite mer uppdaterad? GPU jämtemot Desirens.

Storleksmässigt så är den lite tjockare än desiren, men när man har gått från en SE P1i så är den otroligt liten och nätt.

Wifi är det jobbiga med denna telefon och hoppas en uppdatering eller 2,2 löser detta. Jag har hållt på och lekt litegranna med olika inställningar och funderar över om det har med krypteringen att göra. Får återkomma med det.

Batteritiden är OK, märks att batteriet klarar mer och mer men så fort Tjejen får tag på den och börjar spela lite så dyker batteriprocenten fort och har svårt att tro att den klarar mer än 5 timmars spel(Angry Birds) utan laddning.
    Om man använder telefonen som folk (lite surf, sms,telefon) så tror jag nog att den bör kunna klara sig ett tag. Jag tänkte påbörja mitt batteritest imorgon och se hur länge jag kan klara mig utan laddare

Motoblur var snabbare än väntat men kunde stundvis ge vissa laggtendenser. Så efter några timmar var ADW.Launcher installerat och telefonen blev som pånyttfödd och riktigt rapp.

Gällande syntetiska tester och Benchmarks har inte jag testat så mycket ännu, i det fallet är det nog smartare att höra med en herr Jonsson som jag vet har spenderat många av sina vakna timmar att bencha denna lilla lur.

Tyvärr så har jag inte varit våghalsig nog att låta telefonen ta något dopp ännu. känner mig alldeles för rädd om denna plastbit för att utsätta den för något liknande.

Hmm så då tror jag att jag fick med mina första intryck över denna telefon. Är det något ni undrar så fråga gärna :)

Sen ni som tvekar, denna lilla rackare har en GPU, TI och Motorola skrev fel från början.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822391&page=3 (Källa)

17. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har inga problem med wifi än.men jag har Bara lekt med den I några timmar än :P

Någon som jan rekomendra ett bra svenskt tangentbord med åäö eller bra t9?

Last edited: 17 nov 2010
  18. Origo

Origo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skickade ett mail till Handyattacke med ett par frågor om garantin. Här är svaret om någon är intresserad.

19. Jonsson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Scandinavian keyboard är väl det jag kör... dock lite sugen på SlideIT, då jag blev lite kär i swipe men saknade ordlistan...

Guider till hur man får det att funka finns på forumet...

20. sulo

sulo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också fått min Defy från clove.co.uk idag. Första intrycket är "jäklar, vad lätt och liten den är". Då har jag ändå bytt från en SE Mini Pro.