Var så jäkla sugen så jag råkade beställa den från bestbuy shipito har ju grym kundservice! Valde också det allra snabbaste frakt alternativet ifrån bestbuy typ 15 dollar så det hamnar hos shipito imorgon, vilket ger shipito tis ons tor fre att express frakta det till sverige, så jag håller tummarna på innan fredag
Som sagt är det godtycklig microUSB som du ansluter till själva Qi-delen. Om du vill använda även laddaren som följer med (det gjorde jag eftersom den andra jag använde genererade ett hörbart ljud när den var inkopplad dit) behöver du bara en konverterare från amerikansk till europeisk kontakt vilket jag hade hemma sedan innan. Som vanligt klarar ju alla laddare både 110V och 230V så inga avancerade konvertrar krävs. Vill du ha ytterligare Qi-laddare kan du välja vilken som helst, Moto 360 är kompatibel med alla.
550mah är min på som är köpt i USA, så att hitta en liknande USB-adapter i Sverige borde inte kosta mycket mer än en enklare reseadapter för svenska uttag. Någon som har hört något om när Qi-laddaren till 360n släpps som tillbehör?
Stämmer priset? Klockan kostar 268$ med sales tax som alltid tillkommer vid köp i USA. Skickat från min Nexus 7 2013 via Tapatalk
Börjar bli riktigt trött på denna klockan före jag ens fått den. Nu har webhallen ändrat releasedatum till den 1:a NOVEMBER! Release: 2014-11-01 (25 dagar kvar)
Ingen sales tax om man beställer till Oregon. Generellt sett 7-9%, i vissa stater ingen alls, ex i Oregon.
Nu är klockan påväg till Sverige med DHL Express så hoppas att den är här denna veckan Hittills har jag betalat 280.12 dollar (klocka+frakt) och det motsvarar cirka 2013 kronor så är nöjd med priset i alla fall Får se hur mycket det blir med skatt och sånt. Måste säga att jag är väldigt nöjd med MyMallBox också. Snabb och trevlig kundtjänst och så fort klockan hade levererats till dem så fick jag ett mail. Jag fick också 5 dollar när jag skapade mitt konto så frakten blev 5 dollar billigare (31.12 dollar).
Så i tulldeklarationen så valde du 68 dollar som värde på varan? Varför just den summan? Min klocka är snart framme hos shipito idag
Nu har klockan kommit fram och jag är helnöjd! Frakten med dhl tog totalt tre dagar vilket jag tycker är rätt imponerande
Var fick du $194 ifrån? Det borde stå $250 minst om man ska följa reglerna. Jag har aldrig hört att de lagt på straffavgifter när de upptäckt att någon felaktigt deklarerat värdet. Däremot tar de naturligtvis betalt för varans fulla estimerade värde istället för det angivna vid upptäckt dock.
Fick faktura på Tullen från DHL nu , slutpriset för min klocka från USA blev ca 2600kr , då med express frakt dhl samt från bestbuy !
Min klocka gick igenom samtliga tullar obemärkt och är nu upphämtad av dhl på arlanda och på väg till min dörr! Allt som allt beställde i måndags leverans idag, grymt nöjd
Beställde också i måndags men mitt paket hölls kvar för kontroll av DHL i ca ett dygn pga paketet innehöll ett batteri så den kommer nog inte fören måndag. Får väl anses som snabbt oavsett.
Är mycket lockande att köpa från USA. men vad jag läst så har de betydligt sämre garanti där. Oftast behöver man även lämna in den i USA för att ens garantin ska gälla. Med tanke på att bottenplattan spricker samt att det är en helt ny produkt på marknaden så vågar jag inte göra det. Räknar med att det finns barnsjukdomar och fel där man behöver nyttja garantin. Har ni full koll på garantin eller hoppas ni bara på det bästa? Hur kommer ni göra om bottenplattan spricker? Själv hoppas jag på ett mirakel att det kommer in klockor före 1/11, har ju börjats leverera klockor från Amazon.de samt O2 i England.
Garantibiten får man ta när dey händer . ang bottenplattan så räknar jag med att den kommer att gå att köpa billigt på ebay framöver .. Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Säker på att det inte kommer en faktura i efterhand ? Min kom 1 vecka o 2 dagar efter paketet. Satt dock en klisterlapp på paketet där det stod att det var belagt med tull Sent from my GT-I9506 using Tapatalk