Spelar ingen roll vad du har tydligen, ja personligen tror att om du använder adapter som vi pratar tidigare om så kanske du minimerar risken att få sprickor. Men utan adapter å metall armband är nog störst chans att få sprickor med.
Så länge du använder metallarmbandet från Motorola så slipper du sprickor. De andra armbanden, läder/metall/andra tredjeparts/med eller utan adapter, så riskerar du att få sprickor.
Haha, två helt olika bud! Ok, så för att klockan att hålla så måste jag alltså köpa en adapter? Det vill säga lägga mer pengar på klockan än de 2500:- som klockan kostar ny. Då skippar jag nog tyvärr ett köp.. kanske eventuellt att det blir lgs watch r istället isåfall
Nja, olika bud är det ju inte. Dan1jel säger att du kanske minskar risken för sprickor med adaptern, men den försvinner inte helt. En ny Moto 360 kostar ca 1700:- på elgiganten, och de flesta andra ställen som säljer den i Sverige.
Hittade en film där en kille recenserar Motorolas eget metallarmband. Klippet börjar ungefär när han ska montera det på klockan. Då kan man tydligt se Motorolas egna "adaptern" som följer med armbandet. Alltså, inte samma adapter som vi pratat om tidigare (Steelconnect). Med den här adaptern slipper du sprickor, men den följer bara med Motorolas metallarmband än så länge.
Ja, en moto 360 med läderband kostar 1700:-, men om nu metallarmbandet är att föredra så är det väl lika bra att köpa det på en gång? Då ligger priset på 2500:-
Jo fast du skrev att du inte vill lägga mer pengar än de 2500 som klockan kostar ny. Köper du en som kostar 2500 så behöver du inte lägga ner några mer pengar då den redan har det bra metallarmbandet... Köper du en för 1700 så får du köpa till armbandet (motorola) eller chansa med en steelconnect + ett tredjepartsmetallatband. Då kommer du förmodligen upp i en högre siffra än 2500, samt att du fortfarande riskerar sprickor. Som sagt, köper du klockan för 2500 med Motorolas metallarmband så slipper du sprickor och behöver inte lägga ner mer pengar.
En liten notis, sökte på google (google is your friend) och då har tydligen folk med Original armbandet också fått sprickor, vilket är lite tråkigt men jag kommer fortsätta använda min (eftersom de inte förstör funktionsmässigt). Så köp den du helst vill ha istället http://forums.androidcentral.com/mo...metal-band-have-cracked-back.html#post4158084
jo självklart är det så, ju hårdare desto större chans är det att man får sprickor. Får helt enkelt inte ha den så hårt Edit: Har tydligen fått min adapter på posten idag, ska hämta den efter jobbet imorgon. Nu är det bara klockan ja väntar på.
Adapter från SteelConnect? 180? Har fortfarande inte hört något om min 225, men hoppas den ska komma snart.
Något schysst plast/gummiarmband man kan köpa enkelt? Vill ha klockan vid träning och det funkar ju inte med läderarmband.
Har med ljus och lykta försökt hitta någon info om kommande 5.1.1 uppdateringen till moto. Men inte kunnat få fram ens något om ATT den ens ska komma till 360. Någon som sett något uttalande/motsv. Om ifall det är något som ligger i röret eller om det t om är så att den skulle kunna utebli pga brister i hårdvaran eller liknande?.
Det finns en länk till Motorolas egna blogg i denna tråden, så du har nog inte letat riktigt så bra. Summering: Ja, det kommer. Ingen vet när, det putsas tydligen fortfarande på koden.
Ja du ser! Ibland letar man för djupt i forum istället för de officiella kanalerna. Om de fortfarande har prestanda problem så lär man få vänta ett tag iaf tills de fått bukt med en så ändå "stor" punkt. Tack för svar!