Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

1. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Netonnet har höjt priset såg jag till 4 779:-
    Tur att man hann innan :)

Men Electroworld har ju får 4 papp så..

2. pinnen93

pinnen93 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    köpte en razr i onsdags på telia i Jönköping och när jag kom hem och startade den så var det en lång blödning på vänster sidan av skärmen så jag åkte in igår (torsdags) och fick ut en ny på garantin, den såg helt ok ut i affären när vi startade den jag och försäljaren men nu när jag använder den i mörker så ser man mörka prickar utspridda lite varstans på skärmen. (syns tydligt på mörka bakgrunder i mörker) och även sim kortet har lagt av säkert 5 gånger under en timmas tid.

Min fråga är: Är det blödningar (mörkare prickar/ränder) på era razr;s så att det är ett vanligt fel eller är det bara jag som har otur så jag ska ta ut en ny mobil tills jag får en som är hel, eller ska man satsa på något annat?

Gillar razrn grymt mycket och det är en kanon mobil när sim funkar och om man bortser ifrån blödningarna som jag har på min nu.

Sorry om det blev otydligt. (ny på forumet)

3. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också svarta prickar som också syns vid mörk bakgrund, när man startar mobilen syns detta väldigt mycket.

Ang simkort, har du den senaste uppdateringen?

Jag klippte mitt simkort själv, det blev lite för stort och sitter nu helt fast i telefonen, jag kan inte få ut det:(. Trots det funkar det galant, inte krånglat en gång :)

4. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Har fått hem Razr nu och den är på laddning. Min var stendöd / urladdad när jag fick den så den gick bara igång via laddaren, var det så för er med?

imlal gillar detta.
  5. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Min hade laddning för några timmar iaf, men antar att du kan ha haft otur.

Sent from my Razr using Tapatalk

6. pinnen93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@xedious
    okej. jag personligen stör mig ganska mycket på dessa prickar/fläckar och det är som du säger, ses lätt vid uppstarts skärm. är det så att alla razrs har dessa fläckar/prickar/blödningar? eller är det bara så att vi som har dessa haft otur?
    jag tror jag kom på problemet med simet som jag hade igår med... körde wifi och bluetooth samtidigt... Ajjemen jag har den nya uppdateringen:P

@robcar
    båda dom razrna jag har haft nu har haft batteri till ungefär 2-3 timmars intensiv utforskning:P

Last edited: 30 dec 2011
  7. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det här med mörka prickar och streck under skärmen verkar ju vara väldigt olika - jag själv har aldrig märkt av det. Läste någonstans att det är limmet som håller ihop själva displayen och glaset som på vissa ex är ojämnt applicerat.

8. pinnen93

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okaj.. du ser det lättast om du är i en mörk omgivning och sen har en svart bakgrund som tex kommer upp när man startar mobilen.
    men vad tycker ni, ska man fortsätta ta ut en ny mobil tills man får en som är ok eller ska man va nöjd med han som den är?

9. Lelle91

Lelle91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bumpar tråden lite omde inte gör något :)

Någon som har prövat sig på Motocast och kan ge sina synpunkter på detta? Tycker det verkar jättesmidigt och vill verkligen veta mer om det. Går det att strömma från mobil ---> dator också? Hur är det i jämförelse med Samsungs "All share"? Någon som har prövat sig på hur vettigt DLNA stödet är?

Sry för många frågor men man är sååå extremt intresserad i denna mobil. :D

10. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

DLNA stödet verkar ganska bra.
    Telefonen kan dela ut sig så att man kan hitta den och bläddra i dennes Media Bibliotek. Att spela upp går smidigt och utan lagg eller liknande.

Telefonen kan även streama från en DLNA server. Även det funkar smidigt utan lagg.

Dessutom finns ett tredje sätt och det är att från mobilen "trycka ut" en låt till en DLNA enhet. Detta har jag tyvärr inte kunna testa då jag inte har hittat någon spelare som klarar av att detta.

DLNA stödet verkar dock vara bundet med Motorolas musikspelare då jag inte kan hitta det alls längre nu när jag har en annan rom med Motorolas saker bortplockade.

Motocast har jag inte testat då det kräver en windowsdator.

Lelle91 gillar detta.
  11. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Är det helt normalt med grön/grå/dassig färg när det ska vara vit vid lägre ljusstyrka?
    Det försvinner vid högsta ljusstyrka men vid automatisk så kommer det.

12. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Den ska absolut inte bli grön! Något grå kan den dock bli då amoled inte har någon bakgrundsbelysning så för att sänka ljusstyrkan så måste man ändra till en något mörkare färg vilket på vit blir lite grått.

13. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Den är inte "direkt" grön utan väldigt diskret grön/gul på den grå bakgrunden (vita).

Ska man skicka tillbaks för säkerhets skulle eller är jag för känsligt tro?

För övrigt så är Byggdagen för min telefon den 7 December.

14. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Samma som https://swedroid.se/forum/61751-gul-skarm.html ? I så fall tycker jag att du ska byta. Ska själv lämna in min idag.
    Byggdatumet är väl för övrigt för Android-versionen, inte själva mobilen. Eller? Min också 7 december.

15. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Ja man kan säga gul, senaps gul nästan. Men som sagt det är betydligt mer märkbart vid lägre ljus än det högsta. Jag har inte tagit bort plasten på skärmen men det borde inte förändra något?

Jag får väl skicka tillbaks den då :(

16. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Lite gör plasten tror jag. Jag hade också den på i början och tyckte skärmen var lite gul. Nu har jag ett riktigt skärmskydd och tycker inte det.
    Fast det kan ju iof. vara så att jag vant mig också, det är så svårt att säga eftersom man inte har någon annan att jämföra med. Men jag tycker inte att den är gulare än pappas GN iaf.

17. Lelle91

Lelle91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mobilen låter ju hur bra som helst :D Förstår inte varför Motorola har varit så frånvarande från den svenska marknaden när de gör riktiga kvalitets grejer?

18. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Samma gul färg när jag lyfte på plasten.
    Sånt här är svårt, men jag kommer bara få ångest senare om jag väljer att köra med detta exemplar.

Köpte den på netonnet, går det att åka direkt till butik och byta ut mot en ny tro?

Var ser man när telefonen är gjord vet du det?

I övrigt riktigt bra telefon. Allt känns näst intill perfekt förutom skärmen.

19. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tråkigt :(
    Som du säger är det nog bäst att byta, det är ju fel på telefonen.

Jag vet inte hur NetOnNet är på serviceärenden men jag skulle gissa på att det borde gå. Men som sagt jag vet inte.

Jag vet tyvärr inte heller hur man ser när telefonen är gjord, om det ens går. Det som står i settings är dock bara när mjukvaran är byggd.

Håller med om att skärmen är en besvikelse, dels alla problem som finns och dels Amoled som skärmteknik. Tråkigt på en annars väldigt bra telefon :/

20. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Efter närmare sökning så som kommer det gul/brun framkommer mest när det är mindre ytor med "vit" färg, det är som att det mörkare färgar av sig på det ljusare. När skärmen är helvit som i webbläsaren så blir det betydligt bättre / mer vitare.

Tex det vita skenet längs ner med original launchern på skärmen är gult samt en del av tangetbordet, de större knapparena längst ner på sidorna.
    Är det så på din med med ljusstyrkan på Auto?