Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Har också beställt en :) är dock osäker på om jag ska ha invisible shield eller inte...hört skräckhistorier om att skärmen går sönder lätt vid 20-30cm fall..

2. kimsan_86

kimsan_86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vart har du fått den uppdateringen ifrån? söker efter uppdatering på min men det står att min är uppdaterad (2.3.5) :S

3. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Tror han flashat det manuelt via RDSlite

4. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Kan du göra en guide om hur man flashar in 2.3.6 manuellt? För jag antar att den inte går via OTA här i Sverige

5. Vey

Vey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde en invisible shield full body, kostade bara 190 spänn på dustin, lär ju öka andrahandsvärdet lite grann iaf om man tröttnar på den senare i livet! :D

6. Phil

Phil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okej, kort tutorial

!!!OBS!!!
    Som brukligt är tar jag inget ansvar för om ni brickar era telefoner. Läs på innan ni försöker själva, se till att du förstått alla steg innan du börjar. Vissa länkar pekar på flera olika filer, läs på om vilken version du ska använda.
    Hur du rootar telefonen och liknande förklarar jag inte hur du gör här, om du inte vet hur man gör bör du inte ge dig på det här.
    Jag har inte heller skrivit hur du gör för att återställa telefonen, några alternativa metoder jag kan tänka mig är CWM/RSD Lite/FlashIT.
    Går något fel så finns svar på det mesta hos XDA ;)
    !!!OBS!!!

Instruktioner för Windows
    Fungerar på min RAZR XT910 nonEFIGS

Innan du gör detta rekommenderar jag att du rootar telefonen och tar en Nandroidbackup med CWM för att kunna komma tillbaka till din ursprungliga rom om du skulle vilja det.

1.
    Ladda hem drivrutiner till er telefon från Motorola och se till att dom installeras ordentligt.
    http://developer.motorola.com/docstools/USB_Drivers/

2.
    Ladda hem och installera RSD Lite
    http://www.motorolafans.com/forums/a1200-applications/13457-rsdlite-download-here.html

3.
    Ladda hem fastbootfilen SPDREM_U_01.6.5.1-73_SPU-11-M1-2_SIGNEuropeAustraliaEMEA_USASPDRRTGB_HWp2b_Servic e1FF_fastboot från
    http://sbf.droid-developers.org/umt...USASPDRRTGB_HWp2b_Service1FF_fastboot.xml.zip
    och packa upp på någon plats där du hittar den.

4.
    Ladda telefonen till 100%!!! Telefonen tar inte laddning när den är i fastboot-läge, tar batteriet slut då telefonen inte har någon fungerande kernel måste du skaffa en speciell kabel som laddar telefonen när kerneln inte fungerar!!!

5.
    Starta telefonen i Fastboot AP läge genom att hålla in "Volym upp" OCH "Volym ned" samtidigt som du slår på telefonen. Bläddra ned till Fastboot AP med "Volym ned" och välj alternativet med "Volym upp".
    Anslut telefonen till din dator med USB-kabeln du fick med när du köpte telefonen.

6.
    Starta RSD Lite och bläddra till XML-filen i mappen där du packat upp fastbootfilen.
    Klicka på "Start" och låt RSD Lite göra vad det ska.

När detta moment är klart kommer du ha en en.EU-telefon, kan vara bra att tänka på om du vill skicka in den på service till exempel.

7.
    Roota telefonen, installera CWM, ta en till NANDROIDbackup, installera Voodoo OTA Rootkeeper.

8.
    Ladda hem Blur_Version.651.167.20.XT910.Retail.en.EU + BP 03.1C.91P + WT 2.0.0-139 + Bootloader 0A.6C
    från http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1362956

Döp om zip-arkivet till update.zip och lägg i roten på ditt SD-kort.

9.
    Starta telefonen i Motorola Recovery genom att hålla in "Volym upp" OCH "Volym ned" samtidigt som du slår på den, bläddra till "Recovery" med "Volym ned" och välj alternativet med "Volym upp". När Androidfiguren och varningstriangeln dyker upp, tryck på "Volym upp" OCH "Volym ned" samtidigt.

Bläddra till "apply update from sdcard" med volymknapparna och välj alternativet med "powerknappen". Bläddra till "update.zip" med volymknapparna och välj med "powerknappen", svara ja på samma sätt om telefonen undrar om du är säker och låt den göra det den ska.

Nu är din telefon uppdaterad till 2.3.6

10.
    Återställ root med Voodoo OTA Rootkeeper om det går (gick inte för mig). Annars finns root för 2.3.6 => Googla.

11.
    Klart!

Last edited: 4 mar 2012
    HankM och papinho gillar detta.
  7. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tackar för guiden Phil. Ska prova detta när jag får min Razr. Måste roota också.

8. Phil

Phil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Varsågod, men kom ihåg att det är på egen risk ;-)
    Det ska gå att flasha ICS OTA från den här OTAn oxå. Har någon provat, och framför allt, någon som lyckats nedgrada tillbaka till 2.3.6?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

9. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 374
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    papinho gillar detta.
  11. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jepp det har den :)Tack för svaret

12. Vey

Vey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fin guide, men vågar nog inte testa än.. jailbreakade iof min iphone men lär inte roota denna ännu om ja inte verkligen känner behov :) Lär få min på posten idag för den kom till stan inatt enligt postens godsspårning, känns så jävla pirrigt haha :D

EDIT

Okej har hämtat den för en stund sen och den ligger på laddning. Motorola loggan och batteriet verkar iaf inte lida av gult skimmer eller annat folk har varnat för. Står "Make sure I'm fully charged before we start" i kartongen, sen står det ladda 3h i bruksanvisningen men vad jag läst mig till i laddningstrådar har olika telefoner haft olika mycket charge med sig från fabriken vilket borde antyda att 3h är nån sorts medeltid för laddningen och att jag kan vänta på att betteriloggan säger 100% istället va? Tänker nog göra det om ingen säger något annat för vill starta den här skönheten! Förhoppningsvis infaller detta innan jag måste gå till jobbet :O

Last edited: 6 mar 2012
  13. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Någon som har klippt sitt sim-kort till micro-sim? Eller ska jag beställa en ny? Hämtade också ut min precis.

Har läst att många har haft problem med att mobilen inte känner igen telefonen efter man klippt den själv! Frågan är dock om jag orkar vänta på ett nytt simkort från comviq...

Edit: nvm känns som det är bättre att beställa nytt sim-kort.

Btw någon anan som har grön lins på sin kamera? Betyder det att den är defekt? Bara jag som tycker att vissa bilder blir lite grönaktiga?

Hade tänkt beställa lite tillbehör, detta silikonskydd verkar nice -> http://www.netimes.com/shop/nillkin...-motorola-razr-xt910-p-3647.html?cPath=69_859

Hdmi kabel -> http://www.netimes.com/shop/motorola-skn6377a-micro-hdmi-cable-p-3262.html?cPath=69_859

Någon som använder invisible shield?

14. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Finns"sax" för att klippa kortet till samma storlek som iphone 4 har på kjell i co om razorn har den storleken. Kostar 99 kr.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

15. HankM

HankM Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hmm ja den där Nilkin ser dock ut att vara lite bättre kvalité på..

Någon som använder IS som skärmskydd?

Någon annan som tycker att power on/off knappen känns lite ömtålig och "lös"?

Edit2: Tydligen är det en normal företeelse. http://androidforums.com/motorola-droid-razr/447338-power-button-droid-razr.html

17. Vey

Vey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gick in på en tele2affär och fick det klippt gratis :) Värt ett försök kanske.

Har använt den i ungefär ett dygn nu o den e jättefräsch och batteriet har just tagit slut. Laddar den i min laptop just nu men den går inte att starta, hur länge kommer det vara så? Är nämligen utelåst o behöver ringa nån med nyckel hehe:o

18. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 374
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kommer nog ta ett tag då en laptop inte laddar en telefon så snabbt :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

19. Vey

Vey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo.. den laddade inte alls via laptopen, fick bara error lampa för laptopen var inte insatt i väggen eftersom att jag var utelåst :) löste sig dock med väggladdare!

20. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag tappade min, den fick två sprickor uppe och nere på displayen. Det var dock i den "svarta" delen så man såg det inte så mycket. Det var ju lite surt :/ Så skydd och allt sånt är att rekommendera.