Enligt Netonnet så släpps den 2011-11-21 men enligt Telia 2011-11-07(Uppgifter från respektive hemsidor)
Så det kommer alltså att finnas två versioner. Antar att det har med frekvensen att göra. Jag har en syster som ska till USA snart och tänkte be henna att köpa med en Razr, men antar att USA-versionen ej kommer att fungera i Sverige? Eller vad tror ni?
USA versionen använder sig av LTE, vilket inte kommer fungera så bra här. Så du måste alltså köpa en från EU om du vill ha den lite billigare.
Jag testade denna telefon precis och blev imponerad av den. Menyerna flyter på bra och displayen är väldigt bra. Baksidan med kevlar fick telefonen att kännas väldigt annorlunda från andra telefoner på ett bra sätt. Kändes lite mer exklusiv. Det enda jag personligen inte gillade var hur den kändes i handen eftersom den är stor och väldigt tunn, men jag har inte så stora händer så det kan vara anledningen, jag har samma problem med S2. Toni Phone House Kundtjänst
Motorola droid razr test tillgängligt På phonearena.com, så har de ett utförligt test av telefonen, både med text & bilder på 4 sidor, samt en 14 min. lång video. För mig så är det här helt klart den snyggaste, men framför allt bästa telefonen, beträffande material val, och innehåll. Klart köp för mig!!!!!!
På iphone kan man ju trycka hem+power eller nått sånt för att stänga av, kanske har RAZR något liknande.
Razr batteritid? Hallå! Jag har nu kollat på lite olika tester på Motorola droid razr. Vissa testare anser att batteriet är helt ok. för normal användaren. Medans andra testare tycker att batteriet är helt kass, håller bara typ hälften av utlovat. Att det skulle vara sämre än utlovat förstår man, men man orkar ju inte släpa med sig en laddare. Vi får nog invänta bästa testaren av alla, nämnligen "SWEDROID"! För att få klarhet i om det är bra eller dålig batteri tid, för är den dålig så får jag leta efter andra alternativ, frågan är bara vad? Har ni andra hört något i ämnet batteritid?
Att dom sågar batteritiden kan bero på att den kör LTE i USA. LTE antennen och tillhörande teknik kör slut på batteriet fortare än du kan säga "tjosan" jämfört med 3g/2g. Kolla på de tester som har en gsm version och kolla med recensentens användningsmönster.
Telefonen ska tydligen ha ett lager med nanomaterial som skyddar mot vatten på kretskortet och utanpå telefonen.Alla kontakter utom 3.5mm jacket är skyddade med lock och jag undrar om även 3.5:an är skyddat med detta material (ifall du har haft eller kommer ha kontakt med motorola).
Jag lite osäker på skärmen. Såg på en video på Engadget att skäemwn får en gul ton över sig när man inte har högsta skärmljus... Vad tror ni om det?
Hittar inte. Var på telias hemsida hittar man info om Motorola razr? Jag skrev in i sök menyn men fick ingen träff.