Först vill jag säga tack till den egna Forum delen! Tack Mods! Det känns alltid lite roligare att en modell har blivit "accepterad"!
Nu till det andra....
Först måste jag säga att två saker saknar jag rent tekniskt, NFC (Men jag räknar med att det dröjer innan det blir möjligt att använda i vardagen, så jag tar risken!), ICS men det kommer ju snart så vem bryr sig egentligen...
Jag har nu haft denna telefon sen i söndags och jag har testat den en hel del med en hel del synpunkter.....
Byggkvaliteten är det bästa jag sett på en telefon, känns inte plastig utan gedigen. Passformen är mer eller mindre perfekt och väger väldigt lite utan att tappa kvalitetskänslan. JAG gillar formspråket då den sticker ut lite.
För det första är skärmen helt outstanding men jag tycker dock att lägsta ljusstyrka är för stark, man blir nästan bländad mitt i natten. Litet problem dock! (Edit: Visst r det en pentile skärm men jag stör mig inte på det, färgerna är levande och filmvisning är perfekt)
Inget lagg alls! Fick lagg i Go Launcher EX när en app hängde sig och inte ville avsluta. Omstart och borttagning av appen löste problemet!
Sjukt skön digitizer! Helt annat flyt jämfört med alla andra telefoner jag haft!
Blixtsnabb! Allt händer direkt utan väntetider, jag har mer väntetider från mitt Telia nät än vad telefonen har. Jag märker tydligt att svarstiderna från Telia är USLA! AArrgghh!!
Jag har denna telefon i jobbet och jag har äntligen fått en standard lösning som inkluderar uppgifter från exchange! Jag kan äntligen använda alla funktioner!
Den lilla "Light versionen av Tasker/Locale/LLama osv" är grymt trevlig och lätt använd även för sådana som inte förstår programmering.
Bluetooth ljudet är det bästa jag hört, högt klart och mycket dynamik både på låga, mella och höga toner. perfekt kamrat i bilen.
Sammanfattningsvis måste jag säga att denna telefon ger mig samma känsla som min Hero gav mig när jag skaffade den för några år sen. Den känns
komplett och ibland ger den rysningar längs med ryggraden, tex när jag satte på ljudet i bilen!
En grym telefon!
Click to expand...