Motorola Razr

Discussion in 'RAZR - Allmänt' started by nixxz, Oct 19, 2011.

1. kvadde

kvadde Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har haft en sgs2 root med olika customroms

Ska hämta ut min razor idag så kommer med en update hur den känns mot sgs2

2. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej det var ju good nyheter då :)

Intressant om någon kan mäta SGS2 skärm mot Razar.

3. carl-pedal

carl-pedal Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon annan som har stor batteriförbrukning från Android os?

Minns att min fru hade samma problem då hennes Neo uppgraderades till 2.3 och jag minns inte vad som löste det. Kan det vara normalt när telefonen är ny? När jag googlat så verkar vissa tro det.

I övrigt är det en riktigt bra nalle, saknar bara fördelarna från cm 7.1 men det är väl bara att hoppas på cm 9? ;-)

Sent from my XT910 using Tapatalk

4. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

MINA ENHETER

Nu har jag testat telefonerna sida vid sida. Första som jag märkte var skillnaden på ljuset. Båda telefonerna var på högsta ljusstyrkan och RAZR var ljusare och klarare, den har högre upplösning också så i mitt tycke vinner RAZR den kampen, dock är skärmen en PenTile skärm vilket tyvärr gjorde att ikoner och bakgrunden var lite pixligare vid närmare inspektion men inget som i mitt tycke var störande.

(OBS ej retail RAZR så det kan skilja något mot retail i mjukvaran)

Flytet: enda gången jag märkte skillnad var i appmenyn där RAZR laggade ytterst lite när man bläddrade sakta och i webbläsaren när jag zoomade (genom att duppel tappa, nypzoom funkade mycket bättre). Detta kan vara bättre i retail dock. Inga problem med navigationen, in och utzooming flyter på utan minsta hack (både satellit och karta).

S2 har bättre kamera. Den telefonen jag provade så var bilderna suddigare och zoomandet hackigt. Detta kan vara bättre i retail dock.

Byggkvaliten är väldigt bra. Känns väldigt stabil och knakar inte det minsta.

Jag är helt enkelt imponerad av RAZR och önskar att jag kunde låna hem den för att få en djupare kunskap om telefonen och veta hur den är att anväda till vardags.

5. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur är det med bootloadern, är det helt bekräftat att den är upplåst? Jag är ruskigt sugen på en RAZR, det känns som det sista hindret!

6. kvadde

MINA ENHETER

Den är upplåst

Kalven likes this.
  7. Kalven

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Då hoppas jag att CM7 (eller CM9) dyker upp till den vad det lider! Förhoppningsvis blir det lika enkelt att flasha som till LG Optimus 2x: SuperOneClick-->CWM--->Flasha :)

8. kvadde

MINA ENHETER

Är det nån som vet hur man byter ut kamera knappen till en annan genväg på lås skärmen?

9. Kalven

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  10. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Först vill jag säga tack till den egna Forum delen! Tack Mods! Det känns alltid lite roligare att en modell har blivit "accepterad"!

Nu till det andra....

Först måste jag säga att två saker saknar jag rent tekniskt, NFC (Men jag räknar med att det dröjer innan det blir möjligt att använda i vardagen, så jag tar risken!), ICS men det kommer ju snart så vem bryr sig egentligen...

Jag har nu haft denna telefon sen i söndags och jag har testat den en hel del med en hel del synpunkter.....

Byggkvaliteten är det bästa jag sett på en telefon, känns inte plastig utan gedigen. Passformen är mer eller mindre perfekt och väger väldigt lite utan att tappa kvalitetskänslan. JAG gillar formspråket då den sticker ut lite.

För det första är skärmen helt outstanding men jag tycker dock att lägsta ljusstyrka är för stark, man blir nästan bländad mitt i natten. Litet problem dock! (Edit: Visst r det en pentile skärm men jag stör mig inte på det, färgerna är levande och filmvisning är perfekt)

Inget lagg alls! Fick lagg i Go Launcher EX när en app hängde sig och inte ville avsluta. Omstart och borttagning av appen löste problemet!

Sjukt skön digitizer! Helt annat flyt jämfört med alla andra telefoner jag haft!

Blixtsnabb! Allt händer direkt utan väntetider, jag har mer väntetider från mitt Telia nät än vad telefonen har. Jag märker tydligt att svarstiderna från Telia är USLA! AArrgghh!!

Jag har denna telefon i jobbet och jag har äntligen fått en standard lösning som inkluderar uppgifter från exchange! Jag kan äntligen använda alla funktioner!

Den lilla "Light versionen av Tasker/Locale/LLama osv" är grymt trevlig och lätt använd även för sådana som inte förstår programmering.

Bluetooth ljudet är det bästa jag hört, högt klart och mycket dynamik både på låga, mella och höga toner. perfekt kamrat i bilen.

Sammanfattningsvis måste jag säga att denna telefon ger mig samma känsla som min Hero gav mig när jag skaffade den för några år sen. Den känns komplett och ibland ger den rysningar längs med ryggraden, tex när jag satte på ljudet i bilen!

En grym telefon!

Last edited: Nov 15, 2011
  11. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter mkt bra, vilken telefon kmr du från?

Känns även som att priserna droppar för varje dag på dom etablerade nät kedjorna.

Last edited: Nov 15, 2011
  12. Trexgbg

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag kommer från en Defy och en galaxy tab.

13. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De exemplar vi provat, retail UK samt Nordisk, har levererats med en låst bootloader. Fastboot-skärmen säger "Locked" och i ADB får vi följande efter att ha kört kommandot oem unlock:" ... INFOfastboot oem unlock disabled!"

14. Trexgbg

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Skärmen är Pentile den delen kan jag inte kommentera, den är som den är. Pentile har sina fördelar och sina nackdelar. Jag störs som sagt inte av det.

Men att min skärm har grön tint vid låg skärminställning kan jag faktiskt inte se. Jag har jämfört med min Tab och min Defy samt min dator skärm. RAZRn är lika vit/grå som dom andra. Så antingen har han ett taskigt ex eller så är jag färgblind.

Är du osäker så titta på ett ex i nån affär eller vänta på Swedroids recension!? den bör ju komma snart!

Eller vad säger du Bernard? :teeth:

15. kvadde

MINA ENHETER

Så hade sgs2 med vanligt på dom skärmarna

16. Kalven

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    För mig som inte är någon expert på rootning och flashning (men ändå är sugen på att ha möjligheten), innebär det att RAZR är mindre bra ur det perspektivet?

17. julius68

julius68 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tidningen mobil har en liten video i sin webb tv. på ca. 4 min.
    Testaren där var helt lyrisk över skärmen och hela telefonen.
    Tidigare så var kungen av Android skärmar Samsung galaxy S2, men de tycker att den nya kungen är......
    Kolla videon så får ni se! :)<3:P

18. Kalven

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Enligt Motorola själv planerar dom att möjliggöra en upplåsning av bootloadern:

Bootloader Frequently Asked Questions

Will you enable this feature across devices globally?

It is our intention to offer an unlockable/relockable bootloader in future software releases on a global basis starting in late 2011 where operator and channel partners will allow it. Of note, the Wi-Fi and UMTS versions of Motorola XOOM currently available in several regions do come equipped with the unlockable/relockable bootloader.
    Will this new policy apply to any of the devices already on the market?
    As stated, this feature will be enabled in future software releases starting in late 2011. We cannot comment on software upgrade roadmaps for specific devices.
    How will information regarding unlockable/ relockable bootloaders be made public?
    We will share additional specifics as they become available via MOTODEV, Motorola's global developer network, at MOTODEV.

Källa: MOTODEV > Products > Device Software > Bootloader FAQ

Vad tror ni? Snackar dom goja?
    Late 2011=Juli 2012? :D

19. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

20. Trexgbg

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Uppdatering....

De första dagarna söndag-tisdag var batteriet ganska kasst, iofs lekte jag med den ganska mycket men i måndags kom jag i princip till 14:00 innan den var helt slut. Var tvungen att svänga in på mediamarkt och köpa en laddare för bilen. Surt eftersom jag har minst 5st sådana hemma...

Men....tisdagen hade jag vid 14 tiden 40% kvar (jag hade inte laddaren i för jag antar att telefonen behöver lära sig lite för att optimera!??) och idag 60% kvar när klockan närmar sig 18:00. Då har jag ringt en hel del och haft skärmen på en hel del också.

Jag är imponerad! Min Defy hade alltid runt 30% kvar när jag satte mig i bilen vid 17tiden.