Jag sitter i samma sits där...
Är intresserad av Atrix också, men den verkar ju bli omsprungen i prestanda.
Å andra sidan klarar ju iPhone att ha bra flyt trots liten processor o.s.v. så det är väl mer saker det hänger på.
För mig är det en parameter till: batteritiden.
Jag vet att smartphones överlag har kass batteritid, men vissa som Defy, klarar med lätthet att laddas bara varannat dygn, och katastroferna som HTC Sensation och SGS måste laddas innan dagen är slut. Man vill ju gärna att det ska räcka med laddning varje natt om man använder luren rätt aktivt.
Motorola verkar ligga bra till med batteritiderna? Just RAZR tycker jag också verkar vara lite stor till ytan. Men Atrix 2s storlek känns perfekt.
HTC Sensation verkar vara en katastrof, men hur är XE? SGS2 ska ju ha rätt bra batteritid, och det finns ett större att köpa till som ändå låter luren se ok ut. Men SGS2 verkar ha lite problem med överhettning, omstarter och liknande som är typiskt för ett märke där det spottas ut "100" modeller varje år och inget är genomtänkt och genomarbetat längre (det är väl därför iPhone med sin max en modell per år, flyter på bra trots liten processor o.s.v.).
Hur jag än funderar, så har allting någon nackdel som gör valet otänkbart
Så jag antar att jag kommer att hålla mig med min SGS i något år till och se vad som kommer ut. Just nu känns inget som tillräckligt stor uppgradering för mig att kosta på mig.
Last edited: Nov 21, 2011