Motorola Xoom [Samlingstråd]

Diskussion i 'Motorola' startad av GlacierMan, 18 jan 2011.

1. Zapohd

Zapohd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag beställde min i Måndags och den har skickats iväg idag med posten.
    Så den lär dyka upp hos mig i början av nästa vecka.

2. Johan F

Johan F Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur bra är skärmen? Någon som kan jämföra med iPad1, det jag har att jämföra med...

3. Lindstromer

Lindstromer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Inte vad du ber om egentligen men iPad 2 har jag här och kan jämföra med. Skärmen på iPad 2'an är helt klart snäppet ljusare och färgerna känns mer "crisp".

Om du inte har plattorna intill varandra så känns Xoomens skärm mycket bra och man får ofta sänka ljusstyrkan inomhus för att inte få för starkt ljus.

Sen finns det ju givetvis fördelar med, t.ex. Honeycomb, formatet på skärmen(16:10), upplösningen och det faktumet att appar för <android 2.3 skalar bättre än iPhone-appar gör för iPad.

Jämförelsebilder mellan iPad 2 och Xoom:
    http://olaflindstrom.se/ipad2xoom.jpg
    http://olaflindstrom.se/ipad2xoom_large.jpg

Båda skärmarna är på högsta ljusstyrka, ljuskällan i rummet kommer snett uppifrån höger och är alltså liiite till Xooms fördel(dock bra bit från lampan till plattorna). Bakgrunden är ljusare på iPaden och det är fördel för iPaden. Ta det för vad det är, en simpel jämförelse.:o

Last edited: 27 maj 2011
    Johan F gillar detta.
  4. Johan F

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ah, stort tack! Det var mer än jag förväntade mig :). Det känns som Xoomens skärm räcker till ändå. Synd att den är lite dyr...

Mitt dilemma är inte iPad eller Xoom utan mer vilken av Androidplattorna jag ska välja. Apples prylar är inget för mig.

Nickhe gillar detta.
  5. Lindstromer

Lindstromer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var så lite så, när det ändå ligger en padda på bordet och skräpar så kan den väl åtminstone använas till något.:D

6. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Det gjorde dem inte men beställde söndag kväll och den kom tisdag fm.

Jag lämnar dock tillbaka min. Trodde jag skulle gilla tablet men det gör jag inte. Skriver långsammare på den än vad jag gör på min HTC Desire så jag överger plattan och går på Samsung netbook istället.

Sen kan jag säga att Android 3.0 som var på den var inte någon hit. 3.1 lär dock fixa alla de saker jag störde mig på. När den kommer vet jag inte men det borde väl inte ta så lång tid iom. att det inte är några tillagda konstigheter?

7. Johan F

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gick förbi Teliabutiken och kollade in Xoomen och jag kunde inte låta bli att köpa en (de hade fått in den idag eller igår). Känns riktigt trevlig. Nu ska jag bara försöka leta upp 3.1-uppdateringen...

Jahaja, Transformern får 3.1 idag, känns ju fel att vi med europeiska Xoom ska få vänta, synd. Borde ju dock komma snart då Xoomen kör vanilj-android...

Annars är jag supernöjd, tycker inte det är alltför mycket fel på 3.0.1, förutom att Market kraschar lite då och då. Jag kan dock tänka mig att det finns en hel del att utöka och förbättra.

Last edited: 1 jun 2011
  8. selektha

selektha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svensksåld xoom 3G

Hej,

Har exakt fått min xoom och tänkte jag skulle stoppa i simkortet från min comviq 3G dongle i den men det fungerar ej.

Den hittar mobilnätet men den påstår att den fortfarande inte har någon internetanslutning, någon som har nått tips?
    Stapeln visar på koniktivitet men den har ingen 3G symbol vid sig samt att det står "Ingen Internetansl." om man öppnar notifications fältet.

Några tips?

Edit: Var ju tvungen att ändra APN dohhh :) nu funkar det perfekt!

Last edited: 10 jun 2011
  9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har du kontrollerat dina APN inställningar?

10. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har precis fått min 3G xoom från amazon och jag är riktigt nöjd med den. Detta trots 3.0. En lite besynnerlig sak var att fejksimkortet som satt i hade texten do not insert sim card until 4G upgrade. Dock fungerar 3G utan problem.