Elbil kan det vara nått?
Idag på väg hem från jobbet så såg jag att en kollega kör en Tesla och på min nuvarande och nya arbetsplats har man en ny parkering för personal med uppåt 10 laddningsstolpar, min kommentar "jaså du har blivit elsnubbe" och han svar var att nu när vi har det på jobbet så ville han prova att ersätta bensinbilen.
Prova du med säger han elen kostar bara 3 kr/KWH...som om det skulle säga mig något

, mitt svar var jag bor i lägenhet och har inte möjlighet att ladda på min plats (annat än dra sladd från min uteplats och vanligt eluttag)
Då var hans kommentar att det hade han inte heller så all hans laddning skedde på jobbet och räckte ToR....och där började jag fundera
Så då jag saknar tid att söka en massa på nätet dom närmaste dagarna är min undran om någon här med låg inkomst räknat på detta och kan ge mig mellan tummen och pekfingret om man kan få ner sina bilkostnader med en begagnad elbil?
Idag har jag en Bmw 330d som diesel som dar 0,63/mil och är värd runt 200k jag har 53km enkel resa arbetet och åker 3-4 dagar i veckan.
Helförsäkring på runt 1000 kr /mån
Jag är inte ute efter en skruttbil, lite fåfäng är jag och den måste ha någon nivå av kul/trevlig att köra i sig
Jag ber inte någon att göra mitt jobb åt mig mer att ha något och läsa och fundera på till dess jag har tid på lördag.
Click to expand...