Motsvarigheten till Swedroid fast till Iphone?

Discussion in 'iPhone Allmänt' started by daspunner, May 8, 2010.

1. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag har tidigare varit aktiv på 99Mac (har kvar kontot där) och som Macforum har det varit utmärkt, dock med ett antal stormar vid vissa tillfällen. MacWorlds forum är också bra och har sitt ursprung i MacPressens dito.

Sedan har det funnits diverse andra Mac-communities såsom MacNytt (Kommando-N), Hard Mac Café och annat men de har väl i princip dött ut. Detta är dock ur Mac-synvinkel eftersom det generellt är Macen som intresserar mig när det gäller Apple.

Stämningsmässigt skulle jag väl säga att 99Mac varit bra för just Mac-relaterade diskussioner och samma gäller MacWorld (ex MacPressens forum). Mest "café-artad" atmosfär har väl egentligen MW samt Hard Mac Café varit, alltså om man talar om avslappnad attityd etc.

iOS-specifika forum kan jag däremot inte riktigt uttala mig om, däremot måste jag väl säga att jag uppfattar attityden på dessa som mer brutal och "fanboyaktig" jämfört med de olika forumen om Macen. Man hade en mer "Swedroidaktig" atmosfär på t.ex 99Mac och MacPressen under första halvan av 2000-talet.

Idag måste jag nog säga att det känns som att Swedroid är det bästa, mest seriösa forumet för iOS-relaterade frågor samtidigt som 99Mac/MW är utmärkta alternativ när det handlar om Macen. På mobilsidan finns sedan Flashback som är ganska aktivt. Tidigare fanns även Pricerunner men de bytte system och forumet dog helt enkelt ut. Det var dock ett stort forum innan Android och Swedroid kom in i bilden.

Minhembio är ytterligare ett forum med en mobildel men även där uppfattar jag det som att mobilaktiviteten minskat till förmån för Swedroid (det diskuterades intensivt om Android på HTC-enheter 2010 och tidigare där).

Page03, indika and bernard like this.
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Upplever att swedroid har blivit ett öppnare forum. När jag började läsa här existerade knappt IOS på forumet. Nu är det väldigt högt till tak med diskussioner om alla möjliga OS. Riktigt bra för en som är tekniknörd, man behöver bara swedroid [emoji16]

Timpppa, Sallis, Sweden2 and 5 others like this.
  3. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag tycker Swedroid är bäst för diskussioner kring iOS faktiskt. Det är skön stämning här och betydligt bättre aktivitet i den lilla iOS-delen här än vad det är på renodlade Apple-forum. Ett stort plus är att det är extremt sällan man ser inlägg som håller dagisnivå likt många av kommentarerna på nyhetssidan här på forumet.

4. indika

indika Custom Android Super Moderator

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tack vad snälla ni är!

Vi har sett en ökad efterfrågan på off-topic -diskussioner och försöker vara så tillmötesgående vi kan. Även om det är smärtsamt för våra små robothjärtan :)

kissidor and HenrikLundqvist like this.
  5. Wormie

Wormie Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Telefon 2:
    Apple IPhone 7 Plus
    Någon som vet en motsvarig svensk sida till Swedroid fast för Apple? Då jag som flera kör bägge operativen.

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Finns inte tyvärr. Swedroid är oslagbart och trots namnet så är även iOS välkommet här. [emoji4]

Keelhauled and jnsson like this.
  7. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    .....under förutsättning all diskussion gällande iOS sker i iOS-forumet, förstås :)

https://swedroid.se/forum/forums/apple-ios.348/

indika, jnsson and 220volt like this.