Får detta som svar när jag skrev till Samsung
Tråkigt att höra om detta.
Du bör testa två saker först och främst.
Du kan försöka återställa nätverksinställningen för att åtgärda det här.
Du gör det genom att gå in på inställningar> Allmän hantering > Återställ > Återställ nätverksinställningar.
När du gör det kommer alla Bluetooth och WiFi-anslutningar att glömmas bort.
Direkt efter att detta är gjort.
Testa att återställa dina inställningar.
Inställningar > Allmän hantering > Återställ > Återställ Alla inställningar.
Det raderar inget men du behöver logga in på ditt wifi manuellt efteråt.
Samt ställa in dina ringsignaler igen.
Om det sedan inte blir bättre av detta?
Börja med att hämta Smart Switch:
Nedladdning av Smart switch för Windows eller Mac:
Smart Switch | Appar och tjänster | Samsung Sverige
Skrolla ned en bit på sidan så hittar du nedladdning.
1. När hämtningen är klar, installera Smart Switch på datorn och därefter öppnar ni programmet och kopplar in telefonen med den usb-kabel som följde med enheten.
Lås upp ditt skärmlås och godkänn kontakten mellan dator och telefon.
Öppna Smart Switch, tryck sedan på "Säkerhetskopiera" och vänta tills processen är slutförd (100%).
2. När säkerhetskopian är färdig så är nästa steg att återställa telefonen till fabriksdata.
Koppla från telefonen ur datorn, och gå in via Starta appen Inställningar och tryck lätt på Allmän hantering > Återställ > Återställning till fabriksdata > Återställ > Ta bort allt
3. För att sedan föra tillbaka säkerhetskopian till telefonen,
koppla in den på nytt med usb-kabeln och tryck därefter på "Återställ". Smart Switch kommer då att hitta den säkerhetskopia som skapades tidigare,
och programmet kommer att börja återställa all din data tillbaka till telefonen.
Hjälper heller inte detta vilket redan dom två första sakerna bör göra så behöver du service av din telefon.
Det får du via din återförsäljare eller via Samsung Service.
Glöm i så fall inte att ta med kvitto.
Mobilreparation och skärmbyte - Samsung ServiceClick to expand...