Problem: Mottagning är katastrof. Återkallning?

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Mackeee, 20 maj 2022.

  1. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Aha nä vet inte. Sålde telefonen istället.
     
  2. karlsson-peter

    karlsson-peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    15
    tydligen avstängd funktion av samsung.
     
  3. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Jag ställde nyligen frågan till Samsung-supporten ifall men slutat med sigillet för "Approved for Nordic operators" då den i någon mån faktiskt stod för god interoperabilitet mellan enhet och nät vilket verkar vara sekundärt idag dessvärre.... Får se hur de bemöter den
     
    Kristy gillar detta.
  4. karlsson-peter

    karlsson-peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    15
    Ät det någon här som testat det som Samsung rekommenderar vid detta problem, att nollställa Wifi/nätverk till fabriksinställning?
     
  5. Mergas

    Mergas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, testat att återställa hela telefonen, nätverk allting men inget fungerar, hade inne på service utan att dom löste det, bara att köpa ny telefon..
     
  6. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Tragiskt
     
  7. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Varför köpa ny?
    Om saker inte fungerar som det skall så gör en garanti sak av det, serviceverkstaden har 3 försök på sig att fixa den, sen har du rätt till ny eller pengarna tillbaka.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Problemet är att de inte hittar något fel.
     
  9. Jessie75

    Jessie75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    vilken operatör har du?
     
  10. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Comviq
     
  11. Jessie75

    Jessie75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Ok.

    jag köpte en iPhone. Bytte från Samsung till iPhone.., Har skitdålig täckning. Har ofta 3G.. samma operatör men sämre täckning med telefon..
    Finns inget fel…
    Så nu funderar jag om jag ska prova en ny iPhone eller gå tillbaka till Samsung.. :-)
     
  12. Mergas

    Mergas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Operatör spelar ingen roll, testat sim i annan enhet där det fungerar perfekt.
     
  13. Jessie75

    Jessie75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Är som jag gjort då…

    hoppas det blir bättre med ny telefon
     
  14. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Screenshot_20220913_072023.jpg
    Har blivit rekommenderad att via Samsung members-appen skicka felrapporter som innehåller loggar vilket garanterat ger mer än att ringa och försöka få hjälp på annat sätt. Var noga med att ange anledning som exv. samtal eller nätverk.
    Ju fler ju som skickar desto bättre! :)
     
    Kristy gillar detta.
  15. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Jag upplever samma med min telefon också. Helt plötsligt går det inte att surfa utan måste på o av med flygplans läget så går det igen. Väldigt irriterande.
     
  16. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Precis, hade samma fel imorse. Liknar hur det fungerade initialt med 4G när det var nytt och inte så vältestat. Samsung-supporten har svarat mig att man göra samma nättester som tidigare även om lappen på lådan "Approved for Nordic operators" är borttagen. Blir lite tveksam då det i juridisk mening blir lättare att komma undan ifall man inte sätter på en lapp. Tur jag köpte min efter 1/5 i år då konsumentlagarna för dumheter som dessa har stärkts.
     
  17. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Får detta som svar när jag skrev till Samsung

    Tråkigt att höra om detta.
    Du bör testa två saker först och främst.

    Du kan försöka återställa nätverksinställningen för att åtgärda det här.
    Du gör det genom att gå in på inställningar> Allmän hantering > Återställ > Återställ nätverksinställningar.
    När du gör det kommer alla Bluetooth och WiFi-anslutningar att glömmas bort.

    Direkt efter att detta är gjort.

    Testa att återställa dina inställningar.
    Inställningar > Allmän hantering > Återställ > Återställ Alla inställningar.
    Det raderar inget men du behöver logga in på ditt wifi manuellt efteråt.
    Samt ställa in dina ringsignaler igen.

    Om det sedan inte blir bättre av detta?

    Börja med att hämta Smart Switch:
    Nedladdning av Smart switch för Windows eller Mac: Smart Switch | Appar och tjänster | Samsung Sverige
    Skrolla ned en bit på sidan så hittar du nedladdning.
    1. När hämtningen är klar, installera Smart Switch på datorn och därefter öppnar ni programmet och kopplar in telefonen med den usb-kabel som följde med enheten.
    Lås upp ditt skärmlås och godkänn kontakten mellan dator och telefon.
    Öppna Smart Switch, tryck sedan på "Säkerhetskopiera" och vänta tills processen är slutförd (100%).

    2. När säkerhetskopian är färdig så är nästa steg att återställa telefonen till fabriksdata.
    Koppla från telefonen ur datorn, och gå in via Starta appen Inställningar och tryck lätt på Allmän hantering > Återställ > Återställning till fabriksdata > Återställ > Ta bort allt

    3. För att sedan föra tillbaka säkerhetskopian till telefonen,
    koppla in den på nytt med usb-kabeln och tryck därefter på "Återställ". Smart Switch kommer då att hitta den säkerhetskopia som skapades tidigare,
    och programmet kommer att börja återställa all din data tillbaka till telefonen.

    Hjälper heller inte detta vilket redan dom två första sakerna bör göra så behöver du service av din telefon.
    Det får du via din återförsäljare eller via Samsung Service.
    Glöm i så fall inte att ta med kvitto.

    Mobilreparation och skärmbyte - Samsung Service
     
    Kristy gillar detta.
  18. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Så är det någon vits att skicka in den eller låta det vara o hoppas på att det kommer en uppdatering som fixar problemet? Vad skulle ni göra?
     
  19. karlsson-peter

    karlsson-peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    15
    Har du testat total återställning, utan smartswitch?
    Testa det annars
     
    Kristy gillar detta.
  20. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Kommer nog ingen uppdatering skulle jag tro då de som fått problemet löst har fått moderkortet utbytt.