Står i valet och kvalet mellan att skicka tillbaka min S3:a till
Halebop, men problematiken är lite... problematisk.
Har den på
Halebop, som ju ska ha identiskt nät med Telia och således bra täckning här i (centrala) Umeå. Inga störningar har förekommit i den här regionen då jag har haft mina bekymmer -- i stort sett från början då jag fick telefonen (mitten på juni).
Bekymret är att 90% av alla samtal slutar i fullkomlig tystnad och avbryts efter 20 sekunder. Oberoende om den som ringer ringer från område med dålig täckning eller mittemot mig från mitten av stan.
Många av gångerna går telefonen över i "Ej service" och visar en cirkel med streck i efter samtalet. Flera gånger har den efter avbrutet misslyckat samtal sagt: "Telefon är i flygläge. Avaktivera för att kunna ringa" -- typ så.
Det är mestadels när jag mottagit samtal som jag märkt problemet, då jag ringer ganska lite själv. Men säkerligen 80-90% av alla samtal jag själv försöker ringa slutar i tystnad och avbrott i försöket att ringa efter typ 20 sek.
Kör XXALF5, sen några dagar rootad.
Har bytt SIM-kort hos Telia på inrådan från
Halebop utan skillnad.
Halebop tror telefonen är defekt. Vad tror ni?
Det här att skicka in den med allt vad det innebär med backup, unrootning och skicka paket är ju lite drygt... men kanske vad jag behöver göra.
Tankar, någon, snälla?
Click to expand...