Problem: MP3-filer på sd-kort ser konstiga ut i telefonen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av teamocil, 26 jun 2012.

  1. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har ett 64 gb sdxc, SanDisk och flyttade över 3000-4000 mp3-filer på typ 25 gb. De flesta funkar utan problem men ett hundratal visas som: .mp3mp3 eller, .mp33 och går därför inte att spela i någon musikspelare. Går inte att med diverse filhanterare ändra namn, går inte att ta bort filerna i telefonen, de bara ligger där. Stoppar jag in kortet i datorn finns dock filerna som vanligt och de går att spela upp.

    Någon som varit med om något liknande eller vet hur jag löser det?
     
  2. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Testa att ta bort de från kortet genom datorn. Stoppa in det i mobilen igen och lägg in låtarna efter det, en gång till.
     
  3. cookiemonstah

    cookiemonstah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Händer mig också. Jag FTP:ar över mina mp3or men händer samma sak om jag använder USB och utforskaren.

    Det finns ett sätt att kringgå det hela och det är att ändra namnet på filen innan du för över den. Alla mp3or som jag hade problem med satte jag bara en 2 i slutet på och då fungerade det. Jävligt mysko...

    från:
    01-va-in_trance_we_trust_008-mixed_by_ton_tb-cd-2003-mim
    till:
    01-va-in_trance_we_trust_008-mixed_by_ton_tb-cd-2003-mim2

    Jag provade även att föra över samma fil UTAN att byta namn, men till det inbyggda minnet på mobilen och då fungerade det. Så måste vara någon bugg eller något...

    testade också att sätta in SD kortet i min Mac och föra över filerna så, allt ser fint ut när man kollar filerna där, men så fort man kollar med någon utforskare (typ ES Fil utforskare) på mobilen så är namnet konstigt och fungerar inte i någon spelare.
     
    Last edited: 28 jun 2012