Multi Touch, funkar det som det ska nu?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av zippiz, 8 feb 2010.

  1. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt ok. Pinch to zoom funkar bra. Det lär märkas mest i spel i så fall, att det kan bugga något.
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    En "bra" DT duger väl.

    Kan inte tänka det är så många som använder hela jävla uppsättningen fingrar på iPhone bara för att man kan det. :)

    /Söder
     
  3. NiM

    NiM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är grymt besviken på att det bara är dualtouch, när det är så uppenbart att både marknad och utvecklare har siktet inställt på multitouch. En grov miss av google, hade jag inte redan haft en nexus nu hade jag antagligen aldrig köpt en, utan väntat på nästa generation.

    I övrigt är ju nexusen en grymt bra telefon, jag förstår faktiskt inte varför google snålade på skärmen.
     
  4. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du stött på problem med N1:ans multitouch, lr. "dualtouch" om man så vill? Jag tycker den multitouch som stöds i N1:an funkar klockrent till vardagligt användande, t.ex. pinch-to-zoom. Det har väl även med kodning att göra vad som är möjligt/omöjligt och vad är det som säger att det kommer att bli ett problem i framtiden? Tycker man gör en höna av en fjäder.

    Det finns säkert andra faktorer som spelar in i valet av skärm, strömförbrukning t.ex. Minns att jag läste att "snikvarianten" på skärmen i N1:an är mer strömsnål än den andra.

    I dagsläget känns det inte som att allt för många lider av avsaknaden av äkta multitouch och vi får väl helt enkelt se om det blir ett problem i framtiden. :innocent:
     
    Last edited: 29 mar 2010
  5. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
  6. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  7. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Oj då, 300 gånger, jag tyckte bara det talades om mjukvaru-problem... Ett hårdvaruproblem är ju inget man "fixar" utan att köpa ny hårdvara ;)

    Får lära mig läsa bättre om jag missade 300 inlägg, kanske ska köpa nya brillor istället för ny telefon, skit också o_O
     
  8. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Men nu har ju inte Nexus ens en bra Dual Touch. :ehm:
     
  9. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jaja, sorry, hade druckit några öl, får skylla på det ;). Hur som helst är det ingen nyhet.
     
  10. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Ingen fara ;) Det var en nyhet för mig på så sätt att något jag föreställt mig var ett mjukvaru-problem, helt plötsligt var en hårdvaru-begränsning. Och då tänkte jag att själva dual-touch och multi-touch diskussionen får ett nytt innehåll, att det helt enkelt inte kommer kunna funka fullt ut pga hårdvaran. Det tyckte jag var en nyhet som jag missat. Speciellt med tanke på vad Android-utvecklaren från Google skrev.

    Jag har väntat på Nexusen i evigheter och avstått just p g a de brister den verkar ha (om än en grym mobil) och tänkte mig väl att Desire skulle vara en lite mer polerad produkt, men dessa är ju trots allt utvecklade samtidigt näst intill, i alla fall baserad på samma kunskaper. Så nästkommande modeller kommer ju vara full av lärdom från dessa, vilket säkert blir ännu bättre. En prisfråga för HTC också, hur många nya mobiler av de här snittet släpps på den svenska marknaden med ett introduktionspris på 4700:-, men då blev det med en Synaptics-hårdvara med tre år på nacken. Vilket jag iofs tycker är ok.

    Blev bara lite besviken. Men jag blir helt säkert mer nöjd med den än min iPhone i alla fall. :)

    Hur upplever du som väl har en Nexus i din ägo att den funkar, framförallt när det kommer till skärmen?
     
  11. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag spelar inte så mycket, så jag har inte märkt några begränsningar. Det finns ju inte så många avancerade spel till Android heller för den delen. Ibland kan jag uppleva att den svarar sämre. Sen om det beror på att jag har torra fingrar eller om det är fel i hårdvaran vet jag inte. Men det är väldigt sällan. Det är inget som stör mig i alla fall. Upplever skärmen som snabb och att den svarar bra.

    Vad var det med iPhone som du inte tyckte var bra, vad fick dig att byta?
     
  12. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    OT:
    Jag är nog lite inne på det här med spel, gillar den möjligheten. Det var ju en sak som var bra med iPhone, att man kunde köra några missions i GTA när andan föll på. På tal om just GTA, det finns väl till Android? Det kan ju inte funka så bra då med den här hårdvaran.

    Vad som var dåligt med iPhone var själva telefondelen tycker jag, dåligt och lågt ljud framförallt. Det andra kändes väldigt genomarbetat över lag.

    Sen tycker jag att iPhone är på tok för sluten, vilket är ett signum för Apple kan jag tycka (har kört mac i 20 år). Du ges inte många möjligheter till att påverka upplevelsen, ja, du kan byta ordning på ikonerna. Jag är väl mer intresserad av det här "über-pillandet", att flasha ROM och hitta den ultimata konfigurationen osv. Lite mer nördiga aktiviteter så att säga. Men det kändes så omotiverat på iPhone. Har väntat länge på en bra Android, ska bli kul att testa det ordentligt...
     
  13. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, hoppas bara att betal-market kommer igång någon gång detta århundrade..
     
  14. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Tog hem programmet Input Benchmark,för att kolla responsen på skärmen på N1 fick 38 Hz mycke dårligt.Legenden ligger på 74Hz.Någon annan som har provat?Är det bara min skärm som är så dårlig?Pinch to zoom funkar bra.
     
    Last edited: 3 apr 2010
  15. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är inte dålig, det ska inte vara mer, det är exakt så ingenjören hos synaptic och HTC tänkte att den ska vara... kan du på ett vetenskapligt sätt beskriva för oss vad som är "bättre" med 74? och om det inte har någon relation till storleken av skärmen?
    Programmet är ganska dåligt också då den kan ju inte läsa någonstans hur hårdvaran är utan endast kan räkna på uppdateringar android ger till det om du dubbeltappar får du upp till 66Hz, jag blir bara mer och mer tveksam här.

    Det är alltså svårare att ha en exakt touch ju mindre skärmen är som kan ev. förklara den högre frekvensen. I min mening högre frekvens är sämre då den tar mer energi och vem kan flytta sin finger 40 gånger i en sekund över en skärm vars totala längd inte ens är 10 fingertoppar om inte säga 70 gånger.
    jag tycker att om man vill han benchmark får man kolla här där endast hårdvaran testas utan OS, http://labs.moto.com/robot_touchscreen_analysis/
     
  16. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Ok,där lärde jag meg något nytt,jag trodde att ju högre desto bättre.Tack för ditt svar nå behöver jag inte tänka något mer på det.:cool:
     
  17. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat lite Snesoid lite och har inte upplevt att skärmen ställer till några problem, trots att jag väljer att ha knapparna i samma höjd som styrkorset och om det fungerar där så borde det väl fungera för de flesta andra spelen också, eller? Nu har inte jag haft någon iPhone någon gång så jag vet inte hur mycket verklig mt används i spel till den och hur mycket det skiljer sig från dt:n som används i t.ex. Snesoid.