Multi touch-skärm utan tillverkare med flera bekymmer

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av freddifriend, 29 sept 2021.

  1. freddifriend

    freddifriend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    På skolan jag arbetar på har vi en stor touch skärm som vi skulle vilja använda, men när jag testar den kommer det med jämna mellanrum upp ett felmeddelande som man måste klicka bort och jag lyckas inte få det att försvinna, utan det kommer tillbaka hela tiden.
    Jag skulle vilja installera om hela skärmen och börja om från början, men inte lyckats hitta hur jag går tillväga. Jag kan inte heller hitta någonstans vad skärmen heter, mer än att det står "Multi-touch tv" vilket säger ungefär noll. Jag har också försökt komma in på Wifi med skärmen men det finns ingen "Connect" knapp. Jag har lyckats lista ut vad Firmwaren heter men inte hittat ett ställe ladda ner den på så jag kan testa att installera om från USB minne.

    Känner någon av er igen skärmen och vet vilken tillverkare det är?
    Vart kan jag hitta firmware som jag kan använda för att installera om skärmen?
    Kan jag använda en annan firmware än den som är i, för jag tror skärmen är runt 10 år gammal.

    Skärmen ser ut såhär:
    [​IMG]

    Här är felmeddelandet:
    [​IMG]

    Jag lyckades få fram vad firmwaren heter:
    [​IMG]
     
    Last edited: 29 sept 2021
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Är det verkligen TV'n i sig som kör Android? Hur ser det ut på baksidan, verkligen ingen separat box som är inkopplad eller så?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Finns det möjligen någon skylt/etikett på baksidan med modellnummer eller något liknande?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du en fjärrkontroll till TV:n? Finns det ingen meny-knapp för att få upp en inställningsmeny? Eller är inställningsmenyn bara så begränsad att man inte kan göra mycket mer än att ändra ljusstyrka och kontrast?
     
  5. freddifriend

    freddifriend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Inser nu att jag använt ordet TV när jag egentligen skulle använt ordet Skärm. Det går inte att se på TV med skärmen, men jag blandade nog ihop orden då det står "multi-touch tv" på baksidan av skärmen. Det finns ingen box på baksidan, det finns en låda men det är för kablar..


    Hittar bara det här på baksidan,
    [​IMG]

    Inser nu att jag använt ordet TV när jag egentligen skulle använt ordet Skärm. Det går inte att se på TV med skärmen, men jag blandade nog ihop orden då det står "multi-touch tv" på baksidan av skärmen. Det finns en kontroll men den är inte till själva skärmen utan till att höja och sänka skärmen och även vinkla den.
    På inställningar finns en hel del faktiskt, kan ta kort på det och lägga upp om en liten stund.
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Android 4.2.1 är det i alla fall. Skulle tro att det inte finns nyare version.
     
  7. freddifriend

    freddifriend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    När jag söker på android versioner så hittar jag mestadels firmware versioner som är till telefoner, fungerar de lika bra tror du att använda i skärmen tror du?
     
  8. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Kommer troligtvis inte fungera alls om du trycker in någon random firmware.
     
  9. freddifriend

    freddifriend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet du om det finns någon firmware version för touch skärmar som kanske kan fungera? Kanske en dum fråga
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns i regel ingen "generell firmware", utan du behöver ha en firmware som är avsedd för exakt den modell du har, och det kan ju bli knepigt att hitta om den är så pass gammal och från en okänd tillverkare.

    Bästa lösningen på problemet är nog att börja med en återställning. Om den kör Android borde det vara möjligt att på något vis komma åt gränssnittet för Android, och sedan återställa den via den vägen, men det är ju knepigt utan att ha menyerna framför sig, eller ett modellnummer tillgängligt. Behövs nog mer info helt enkelt.
     
    jnsson gillar detta.
  11. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    drzap och bernard gillar detta.